جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۰ / ۰۷:۲۹
کد مطلب: 9426
۰

علل بروز سرطان «آيت» در مردان چیست

يک استاد دانشگاه فلورانس ايتاليا با بيان اين که در 75 درصد موارد سرطان «آيت» در مردان ديده مي‌شود، گفت: اين نوع سرطان از ناحيه معده شروع مي‌شود و شيوع آن در مردان به دليل مصرف دخانيات و عدم رعايت رژيم غذايي مناسب شايع‌تر از زنان است.
دکتر محمد احمدپور در گفت وگو با ايسنا منطقه دانشگاه علوم پزشکي تهران، به شايع‌ترين سرطان‌ها در دنيا اشاره کرد و اظهار داشت: سرطان پستان، سرطان رحم، سرطان پوست و سرطان آيت چهار سرطان بسيار شايع در ايران و ساير کشورهاي دنيا است که مي‌توان با آموزش‌هاي پيشگيرانه‌ي لازم درصد بروز اين سرطان‌ها را کاهش داد.

وي در ادامه با بيان اينکه سرطان‌هاي پستان، رحم و پوست در زنان شايع‌تر است، اذعان کرد: در صورتي که تمامي اقدامات پيشگيرانه به خانم‌ها آموزش داده شود، از شيوع اين سرطان‌ها کاسته مي‌شود و مي‌توان به ريشه کن شدن آنها اميدوار بود.

اين فوق تخصص قلب با اشاره به شيوع 75 درصدي سرطان آيت در مردان، تصريح کرد: اين نوع سرطان از ناحيه معده شروع مي‌شود و شيوع آن در مردان به دليل مصرف دخانيات و عدم رعايت رژيم غذايي مناسب شايع‌تر از زنان است.

اين فوق تخصص قلب در ادامه اظهار داشت: انجام برخي از عادت‌هاي غيرضروري مثل استفاده از کمربند در زنان به دليل فشاري که به مرور زمان در ريه و معده وارد مي‌کند امکان ابتلا به سرطان آيت در اين گروه را افزايش مي‌دهد.

دکتر احمدپور با اشاره به اينکه برخي سرطان‌ها در دنيا مختص مردان است، اظهار کرد: سرطان چشم (سيت) در مردان به دليل سر و کار داشتن با مواد حرارتي و شيميايي شايع‌تر از خانم‌ها است.

اين استاد دانشگاه فلورانس ايتاليا، ضعف ناگهاني چشم را شايع‌ترين علائم سرطان چشم دانست و افزود: در اثر اين نوع سرطان ديد چشم انسان در مدت يک هفته افت شديد پيدا مي‌کند که در نهايت به مرور زمان منجر به کوري فرد مي‌شود.

دکتر احمدپور در پايان خاطرنشان کرد: سرطان «سيت» در قاره آسيا يک بيماري ناشناخته محسوب مي‌شود در حالي که در آمريکا براي درمان آن برخي اقدامات اوليه صورت گرفته است.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
هیچوقت برای تبدیل شدن به کسی که میخواستین باشین دیر نیست... فقط کافیست اولین قدم را بردارید.