اُفت تحصیلی 18 درصدی اول دبیرستانیها
مدیرکل آموزش متوسطه نظری آموزش و پرورش از افت تحصیلی 18 درصدی در پایه اول دبیرستان خبر داد و گفت: دلایل بروز این میزان افت تحصیلی، متفاوت است و مربوط به درون و بیرون آموزش و پرورش میشود.
قربانعلی افشانی، مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش در گفتوگو با فارس در خصوص آمار فعلی اُفت تحصیلی در پایه اول متوسطه اظهار داشت: این آمار در حال حاضر حدود 18 درصد است.
وی درباره آمار 20 درصدی اعلام شده از سوی وزیر آموزش و پرورش در این رابطه، گفت: این آمار مربوط به پایان سال 89 است اما با اقدامات صورتگرفته، در حال حاضر افت تحصیلی در اول دبیرستان به کمتر از 18 درصد رسیده است.
افشانی با بیان اینکه افت تحصیلی در هر کشوری وجود دارد، تصریح کرد: ممکن است افت تحصیلی در کشوری کمتر از 5 درصد و در کشور دیگر تا 25 درصد هم باشد، اما با توجه به برنامههای کیفیتبخشی اجرا شده در آموزش و پرورش از جمله طرح همیار معلم، مدارس لازمالتوجه، آزمونهای آغازین و پیشرفت تحصیلی و توجه ویژه به نقش نمرات مستمر، این آمار در دوره دبیرستان به ویژه در سال اول متوسطه هر سال یک الی دو درصد کاهش یافته تا به میزان فعلی رسیده است.
* "خانوادهها، تفاوتهای دانشآموزان، کتاب و رسانهها" در افت تحصیلی تأثیر دارند
مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش درباره علل افت تحصیلی گفت: این علل مختلف است و مربوط به درون آموزش و پرورش و بیرون از آن میشود، اما به طورکلی میتوانیم بگوییم که اولیاء دانشآموزان، خود دانشآموزان و تفاوتهای فردی آنان، نوع کتاب و سؤالات و حتی رسانهها همگی در این رابطه تأثیرگذارند.
وی در خصوص نقش رسانهها تصریح کرد: گاهی اوقات بهتر است موارد مثبت را به معلم و دانشآموز تزریق کنیم، اما در عین حال وظیفه ما در آموزش و پرورش این است که تلاش کنیم تا افت تحصیلی از این میزان هم کمتر شود.
قربانعلی افشانی، مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش در گفتوگو با فارس در خصوص آمار فعلی اُفت تحصیلی در پایه اول متوسطه اظهار داشت: این آمار در حال حاضر حدود 18 درصد است.
وی درباره آمار 20 درصدی اعلام شده از سوی وزیر آموزش و پرورش در این رابطه، گفت: این آمار مربوط به پایان سال 89 است اما با اقدامات صورتگرفته، در حال حاضر افت تحصیلی در اول دبیرستان به کمتر از 18 درصد رسیده است.
افشانی با بیان اینکه افت تحصیلی در هر کشوری وجود دارد، تصریح کرد: ممکن است افت تحصیلی در کشوری کمتر از 5 درصد و در کشور دیگر تا 25 درصد هم باشد، اما با توجه به برنامههای کیفیتبخشی اجرا شده در آموزش و پرورش از جمله طرح همیار معلم، مدارس لازمالتوجه، آزمونهای آغازین و پیشرفت تحصیلی و توجه ویژه به نقش نمرات مستمر، این آمار در دوره دبیرستان به ویژه در سال اول متوسطه هر سال یک الی دو درصد کاهش یافته تا به میزان فعلی رسیده است.
* "خانوادهها، تفاوتهای دانشآموزان، کتاب و رسانهها" در افت تحصیلی تأثیر دارند
مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش درباره علل افت تحصیلی گفت: این علل مختلف است و مربوط به درون آموزش و پرورش و بیرون از آن میشود، اما به طورکلی میتوانیم بگوییم که اولیاء دانشآموزان، خود دانشآموزان و تفاوتهای فردی آنان، نوع کتاب و سؤالات و حتی رسانهها همگی در این رابطه تأثیرگذارند.
وی در خصوص نقش رسانهها تصریح کرد: گاهی اوقات بهتر است موارد مثبت را به معلم و دانشآموز تزریق کنیم، اما در عین حال وظیفه ما در آموزش و پرورش این است که تلاش کنیم تا افت تحصیلی از این میزان هم کمتر شود.