پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۰ / ۰۸:۱۶
کد مطلب: 9540
۰

جدا سازي حياط مجتمع‌‌هاي آموزشي براساس سن دانش آموزان

معاون ابتدايي وزير آموزش و پرورش با بيان اينكه با ايجاد مجتمع‌هاي آموزشي و پرورشي، نوآموزان از دوره پيش دبستاني تا پايان ديپلم را در اين مجتمع‌ها سپري خواهند كرد، گفت: حياط مجتمع‌ها جدا از يكديگر بوده و نوآموزان در ساعات تفريح ارتباطي با دانش‌آموزان ساير پايه‌ها نخواهند داشت.

فاطمه قربان در گفت‌وگو با ايسنا، درباره برنامه‌هايي كه تحول بنيادين براي دوره پيش دبستاني تعريف و تدوين كرده است، افزود: بر اساس قانون دوره پيش دبستاني يك دوره غيررسمي و غيراجباري است، اما با توجه به اهميتي كه اين دوره دارد، در مجتمع‌هاي آموزشي و پرورشي ساختمان مجزا و جداگانه‌اي براي اين دوره ديده شده است.

وي ادامه داد: حضور نوآموزان پيش دبستاني در مجتمع‌ها نبايد اين نگراني را در بين خانواده‌ها ايجاد كند كه آنها در كنار ساير دانش آموزان خواهند بود، چرا كه بر اساس آيين نامه‌هاي تدوين شده براي مجتمع‌هاي آموزشي، اين مجتمع‌ها با مديريت يكپارچه اما با فضا و برنامه‌هاي جداگانه‌اي اداره خواهند شد.

معاون آموزش ابتدايي وزير آموزش و پرورش در توضيح بيشتر، گفت: اوقات فراغت و ساعات تفريح نوآموزان و دانش آموزان ابتدايي جدا از دانش آموزان پايه‌هاي بالاتر است، اما با توجه به اهدافي كه تحول بنيادين براي آموزش و پرورش تعريف كرده، تمامي آموزش‌ها از پيش دبستاني تا پايان ديپلم را در مجتمع‌هاي آموزشي خواهند گذراند.

وي تصريح كرد: بر اساس قانون، دوره پيش دبستاني شامل كودكان چهار ساله تمام و پنج ساله تمام مي‌شود و شش تا 18 ساله‌ها نيز جزو دوره‌هاي رسمي آموزش محسوب مي‌شوند. همچنين پوشش كودكان صفر تا سه ساله‌ نيز جزو وظايف مهدهاي كودك محسوب مي شود.

قربان گفت: در ساختار جديد وزارت آموزش و پرورش نيز، پيش دبستاني به عنوان يكي از دوره‌هاي مهم و تاثيرگذار در طول تحصيل با اولويت نوآموزان مناطق محروم، روستايي، عشاير و مناطق دوزبانه به آموزش و پرورش سپرده شده و اين نو آموزان در طول سال تحصيلي بايد حداقل 100 ساعت آموزش اين دوره را بگذرانند.

وي هدف از برگزاري دوره پيش دبستاني را تقويت هويت ايراني اسلامي در بين نوآموزان عنوان كرد و گفت: براي يكسان سازي آموزش‌ها در اين دوره كتاب راهنماي توليد محتوا از سوي سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي وزارت آموزش و پرورش تدوين شده و استان‌ها موظفند بر اساس فرهنگ منطقه خود نسبت به توليد مواد آموزشي مناسب اقدام كنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
ز باغ رعيت، گر مَلك خورد سيبي / برآرند غلامان، درخت از بيخ