چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۰ / ۰۸:۱۹
کد مطلب: 9658
۰
۲

پیشنهاد استخدام نیمه وقت بانوان با نصف حقوق و مزایا

    معاون حقوقی و امور مجلس معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهوری گفت: پیش نویس طرح بازنشستگی كارمندان دولت با هر میزان سابقه خدمت و استخدام نیمه وقت بانوان در این معاونت تدوین شده است. به گزارش ايرنا ، معاون حقوقی و امور مجلس معاونت توسعه مدیریت از ارایه پیشنهادی مبنی بر استخدام نیمه وقت بانوان با نصف حقوق و مزایا به مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: بر اساس این طرح پیشنهادی نیز دولت به‌ جای استخدام یک ‌زن، 2‌زن به‌ صورت نیمه ‌وقت استخدام می‌کند که ساعت کار و زمان حضور در اداره آنان نصف یک کارمند باشد و در عوض دریافتی و حق بازنشستگی و سایر مزایای آنها نیز به‌ صورت نیمه خواهد بود.

عبدالعلی تاجی افزود استخدام تمام وقت زنان همچنان به قوت خود باقی خواهد بود و استخدام نیمه وقت یک گزینه ترجیحی برای زنان به حساب می آید. وی گفت: ارایه این پیشنهادات به نوعی اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری محسوب می شود. وی با بیان این كه برخی از كارمندان تمایل دارند برای مثال با 20 سال سابقه و 20 روز حقوق بازنشسته شوند، اما در قانون مدیریت خدمات كشوری چنین حكمی وجود ندارد، اظهار داشت: از این رو پیش نویسی در معاونت توسعه مدیریت تهیه شده كه كارمندان بتوانند با هر سابقه كاری بازنشسته شوند.

به گفته تاجی، بر اساس پیشنهاد معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهوری و در صورت تصویب مجلس شورای اسلامی، كارمندان دولت با هر سابقه خدمتی می توانند تقاضای بازنشستگی كنند.

وی افزود: هم اكنون قانون بازنشستگی پیش از موعد وجود دارد، اما استفاده از این قانون به دلیل بار مالی كه به دولت تحمیل می كند، محدود شده است.

به گفته تاجی در صورتی كه نمایندگان پیشنهاد معاونت توسعه مدیریت مبنی بر امكان بازنشستگی با هر سابقه خدمت را تصویب كنند، افرادی كه علاقه مند به بازنشستگی زود هنگام هستند، می توانند به راحتی و بدون تحمیل هزینه اضافی به دولت بازنشسته شوند.

وی افزود: طبیعی است كه مدت زمانی به عنوان كف سابقه خدمت تعیین خواهد شد؛ مانند 15 سال یا مانند آن.

معاون حقوقی و امور مجلس معاونت توسعه مدیریت همچنین از ارائه پیشنهادی مبنی بر استخدام نیمه وقت بانوان با نصف حقوق و مزایا به مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: بر اساس این طرح پیشنهادی نیز دولت به‌ جای استخدام یك ‌زن، دو ‌زن به‌ صورت نیمه ‌وقت استخدام می‌كند كه ساعت كار و زمان حضور در اداره آنان نصف یك كارمند باشد و در عوض دریافتی و حق بازنشستگی و سایر مزایای آنها نیز به‌ صورت نیمه خواهد بود.

این مقام مسئول افزود كه استخدام تمام وقت زنان همچنان به قوت خود باقی خواهد بود و استخدام نیمه وقت یك گزینه ترجیحی برای زنان به حساب می آید.

وی گفت: ارائه این پیشنهادات به نوعی اصلاح قانون مدیریت خدمات كشوری محسوب می شود.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

ایران شده موش آزمایشگاهی وقانون آزمایش وخطادر اغلب موارد اجرا میشود که هزینه های کمر شکنی برای نسل امروزی ببار می آورد.این طرح از ابتدا شکست خورده است لطفا خیلی زحمت نکشید .طراح این مسئله نیز فرد باسوادی نیست ایشان فکرکرده که ایده جدیدی آفریده است .دولت جلوی گرانی را بگیرد وچرخهای تولید را به حرکت در بیاورد وهمچنین نظاره کند .وقتی تولید شد ایجاد اشتغال خواهد شد .اولویت با تحصیل کرده ها باشد
اصلاً طرح آقای تاجی کارشناسی نشده است نه برای بازنشستگی پیش از موعد نه برای بانوان قانون 25 سال سابقه با 30 روز بازنشستگی جالب است تازه این همه نمی تواند جواب بدهد چون جوانان بیکارزیادی داریم خوب است همین طرح به 20 سال کاهش یابد چه اشکال دارد در تعدادی از کشورها این قانون اجراشده حتی با 15 سال سابقه و 30 روز کامل حقوق می توانند کارمندان را بازنشسته نمایند
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
انسانهاي شاد دنياي درونشان را ميسازند، انسانهاي غمگين دنياي بيرونشان را سرزنش ميكنند.