جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۶ فروردين ۱۳۹۱ / ۰۸:۰۵
کد مطلب: 9801
۰

200 هزار صندلي خالي در دانشگاه‌ها داريم !

    رييس سازمان سنجش و رييس منطقه 13 دانشگاه آزاد با بيان اينكه 200 هزار ظرفيت خالي در دانشگاه‌‌ها وجود دارد، گفت: در حال حاضر هدف از شركت در كنكور انتخاب رشته صحيح است.

به گزارش ایسنا، محمد حسين سرورالدين در مراسم افتتاحيه فاز دوم مجتمع آموزشي دانشگاه آزاد آذربايجان شرقي، گفت: قبل از انقلاب تنها 10 درصد دانشجويان ايراني در خارج از كشور موفق به فارغ‌التحصيلي مي‌شدند و بقيه به ناچار ماندني شده و در خارج از كشور به كارهاي خدماتي روي مي‌آوردند.

وی با بيان اینکه قبل از انقلاب که در داخل كشور، خبري از دانشگاه‌هاي آزاد، پيام نور و غيره نبود، تصريح كرد: از 48 هزار داوطلب فقط 6800 نفر و یا به عبارتی 15 درصد ظرفیت جذب دانشگاه دولتي مي‌شد، در حاليكه هم اكنون در دانشگاه‌ها علاوه بر جذب بیش از يك ميليون داوطلب، 200 هزار ظرفيت خالي هم داريم و حتي از خارج از كشور هم مي‌توانند در دانشگاه‌هاي ايران ادامه تحصيل دهند.

سرورالدين با بيان اينكه زماني هدف از شركت در كنكور ورود به دانشگاه بود، گفت: هم اكنون هدف از كنكور فقط براي انتخاب رشته صحيح است.

وي از بررسي حذف كنكور سراسري در جلسه كارگروه ويژه كنكور در سال 86 خبر داد و گفت: در حال حاضر به غير از دانشگاه‌هاي بزرگ در ساير دانشگاه‌ها ديگر خبري از رقابت نيست.

وي با بيان اينكه هم اكنون براي 150 نفر ظرفيت، 50 متقاضی در نظر مي‌گيريم ولي تنها 30 نفر متقاضي داريم، اظهار کرد: جوانان و نوجوانان بدانند قبل از انقلاب و حتي اوايل انقلاب فكر هم نمي كرديم زماني در اين مملكت 200 هزار صندلي خالي در دانشگاه‌هاي وجود داشته باشد.

رييس سازمان سنجش خواستار آگاهي بيشتر نسل جوان از مجاهدت مردم ايران در طي 33 سال گذشته و تبيين خدمات نظام مقدس جمهوري اسلامي در ابعاد مختلف فرهنگي، عمراني، علمي و ... شد و با بيان اينكه اين انقلاب و مملكت در سايه خون هزاران شهيد و مجاهدت ملت ايران تثبيت شده و به وضعيت كنوني رسيده است، خاطرنشان كرد: قبل از انفلاب در كمتر جاي دنيا ايران را مي شناختند و اگر هم ياد مي‌كردند از نفت و كوير آن بود ولي هم اكنون ايران هر روز تقريبا در صدر اخبار دنيا قرار گرفته و كار به جايي رسيده كه در مقابل كاخ سفيد ترور دانشمندان ايراني محكوم مي‌شود.

رئيس سازمان سنجش آموزش كشور یادآور شد: تصور دستیابی به انرژي هسته اي، احداث نيروگاهها، كسب رتبه دهمي در عمل هاي جراحي و رتبه هاي اولي در تكنولوژی، قبل از انقلاب غیر قابل تصور بود، ولی هم اکنون در دنيا و بخصوص خاورميانه از انقلاب و ملت ايران الهام می گیرند.

وي اين توسعه و عزت را ثمره خون شهدا و ايستادگي ملت ايران دانست و اظهار کرد: شهدا، كشور و انقلاب ما را براي هميشه بيمه كردند و ما امروز مديون خون شهد ا و مجاهدت ملت و ايثارگران هستيم.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
زندگی آنقدر ابدی نیست که هر روز بتوان مهربان بودن را به فردا موکول کرد