جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۱ / ۰۵:۵۳
کد مطلب: 9940
۰
۱

اعتراض دانشجویان به یک آزمون/ دانشجویان: عمرمان هدر رفت

دانشجویان علوم پزشکی در رشته های داروسازی، دندانپزشکی و پزشکی که در آزمون های جامع علوم پایه اسفندماه 90 شرکت کردند در ادامه اعتراضات خود به نتایج این آزمون در برابر وزارت بهداشت تجمع کردند.
به گزارش مهر، در پی اعلام نتایج آزمونهای جامع علوم پایه و پیش کارورزی رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی، دانشجویان از ابتدای سال 91 با تجمع در برابر وزارت بهداشت، نسبت به روند آزمون و نتایج اعلام شده اعتراض کردند.

این دانشجویان علاوه بر اعتراض به اعلام لزوم کسب 50 درصد نمره از سوی دانشجو، به حذف ارفاقات همیشگی که تا دوره های پیش مرسوم بوده، نیز اعتراض داشتند. این گروه از دانشجویان یادآور شده اند اگر چنانچه شیوه قبلی نادرست بوده است، چرا اجازه داده شده فارغ التحصیلان با شیوه ای نادرست ادامه تحصیل دهند و اگر آن شیوه درست بوده، پس چرا تغییر داده شده است.

"هدر رفتن 6 ماه و بعضا یک تا یک سال و نیم از عمر دانشجویان به بهانه عدم موفقیت در آزمونهای جامع و انتظار 6 ماهه جهت آزمون بعدی که اکثرا با دور کردن دانشجویان از فضای درس، همراه است" از دیگر موارد اعتراضی دانشجویان محسوب می شود.

این دانشجویان معترض در مطالبات خود خواستار حذف آزمونهای جامع علوم پایه و پیش کارورزی در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی و حذف 6 ماه انتظار برای آزمون بعدی، لغو بخشنامه لزوم کسب 50 درصد نمره و بازگشت ارفاقات همیشگی شدند.

دکتر جبرائیل نسل سراجی - رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به این اعتراضات این گروه از دانشجویان با وارد ندانستن اعتراض این افراد یادآور شد: خواسته های این گروه از دانشجویان غیرمنطقی است و دادن نمره ارفاقی هم به آنها، بی مورد است.

وی با اشاره به روند برگزاری آزمون افزود: آزمون در نهایت صحت برگزار شد و بر اساس ادعای همکاران هیات علمی و اعضای بورد های تخصصی، آزمون از نظر علمی مشکلی نداشت. پس از انتشار کلید اولیه به اعتراضات داوطلبان درباره سئوالاتی که چند جوابی بودند پاسخ داده شد و در هر رشته حدود 3 تا 4 سئوال مشکل مفهومی داشت که نمره آنها نیز برای تمام افراد در نظر گرفته شد.

نسل سراجی یادآور شد: پس از انتشار کلید، آنالیز فنی و آماری نسبت سطح دشواری سئوالات هم صورت گرفت و که بر اساس استاندارد به آنها نمره داده شد و برخی از مردودین هم به کمک این ارفاق نمره لازم را کسب کردند.

وی در پاسخ به این خواسته دانشجویان که چرا چون گذشته به آنها ارفاق نشده است، گفت: از نظر من به عنوان رئیس مرکز سنجش اگر دانشجویی نتواند نیمی از نمره را کسب کند شایستگی ادامه تحصیل در این رشته را ندارد چرا که ارفاق در حد 3 تا 5 نمره طبیعی است نه 20 نمره.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی گفت: در هر دوره حدود 5 درصد از شرکت کنندگان مردود می شوند و در رشته دندانپزشکی این درصد کمی بیشتر است که آن نیز به این دلیل است که به دوره علوم پایه در این رشته کمتر اهمیت داده می شود.

وی با اشاره به موضوع لزوم کسب 50 درصد نمره آزمون از سوی دانشجویان گفت: شورای عالی برنامه ریزی مصوبه ای داشت که هر دانشجو باید 50 درصد نمره را بیاورد که این موضوع منطقی بوده و از سوی وزارت بهداشت به همه دانشگاههای علوم پزشکی نیز ابلاغ شده است.

نسل سراجی گفت: کف نمره ای که ملاک قرار گرفته است نشان داده که تعداد مردودین در زمان اعمال این کف نمره تغییری نداشته است. از سوی دیگر اینکه گفته می شود که برای دانشجویان داخل کشور و فارغ التحصیلان خارج از کشور تفاوت کف نمره قائل شده ایم، دروغ محض است.

وی خاطرنشان کرد: اعتراضات قانونی در مهلت مقرر پاسخ داده شده است و اعتراضات این گروه وارد نیست.


نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

آیا واقعا کسی نیست به خانوم وزیر بگه اگه حالا نمی خوای 80 رو با سواد بدونی چرا 90 رو با سواد مید ونی ؟آیا کسی نیست از خانوم وزیر بپرسه که اگه 90 رو با سواد می دونی چرا ده نمره بهش دادی ؟ آیا وقعا کسی نیست صدای مردم رو بشنوه ؟این خانوم وزیر کارش درسته ؟کسی این خبر رو نیابد بشنوه ؟این خبر چون به ضرره وزیر ه نبباید پخش شه ؟من از اون نمره نمیخوام ... سوالم اینه چرا ؟ چرا 47 دوره اینجوری بوده ؟ چرا 10 نمره به بچه های بالای 90 داده شده ؟ چرا ؟متاسف ام که عدالت رو تو ی حکومت مولایم علی نمیبینم ؟ متاسف ام خیلی متاسف ام برای کسایی که فک میکنن سواد در پاس کردن 90 ایی ها به شرط 10 نمره دادن به اوناست ... که سواد در ندادن نمره به 80 ایی هاست .. متاسف ام که کسی نیست یه بازنگری ای کنه در کارش ؟ اگه بحث افتادنه ... اگه بحث بی سوادی یه ... باید 90 ای ها هم میفتادن درسته ؟ چون اونا هم زیر 100 اند !!!!!!!چرا تو اعتراض ها بین 90 تا 100 نمره ای نیست ؟رسانه یعنی فقط از خوبی های خانوم وزیر حرف زدن فقط ؟
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
زندگی آنقدر ابدی نیست که هر روز بتوان مهربان بودن را به فردا موکول کرد