جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۵ تير ۱۳۹۲ / ۰۸:۴۴
کد مطلب: 18198
۱

راه حل هايي براي شايع ترين مشکلات پدران

راه حل هايي براي شايع ترين مشکلات پدران
اضافه شدن عضو جديد به خانواده مايه خوشحالي است؛ زيرا کودکان واقعاً شيريني زندگي اند اما از طرفي احساس مي کنيد که نظم زندگي به هم ريخته است و مطمئن نيستيد که دوباره مانند گذشته بتوانيد يک خواب آرام داشته باشيد.
به راستي در اين شرايط که زندگي کاملاً متحول شده است، بايد چه کرد؟ به نقل از سايت «نيوزويک»، با به دنيا آمدن نوزاد ممکن است به عنوان پدر خانواده با چالش هايي مواجه شويد. براي اين که بتوانيد اين دوران را به خوبي پشت سر بگذاريد، بايد از سلامت کامل برخوردار باشيد.

در اين مطلب به چند راهکار براي مقابله با شايع ترين مشکلاتي که پدران جوان با آن مواجه مي شوند، اشاره مي کنيم.
همراهي کردن در خوردن با همسر: بيشتر زنان در دوران شيردهي روزانه به ۵۰۰ کالري اضافه نياز دارند. اما پدران به اين کالري اضافه نياز ندارند. در برخي از خانواده ها پدران به دليل همراهي در خوردن با همسرشان دچار اضافه وزن مي شوند. از اين رو حفظ وزن پس از تولد نوزاد اهميت زيادي دارد.بررسي که در سال ۲۰۰۹ در انگلستان انجام شد نشان داد، در دوران بارداري همسر، به وزن مردان حدود ۷ کيلوگرم اضافه مي شود؛ امري که به آن سندروم کوواده (Couvade) مي گويند. در اين سندروم بدن پدر از بدن زن باردار تقليد مي کند. با هر بچه اي که به خانواده اضافه مي شود، خطر اضافه وزن يا چاقي مفرط پدر بالا مي رود.

کنار گذاشتن ورزش: نتايج بيشتر تحقيـــقـــات نشان مي دهد پدر شدن با از دست دادن نوعي هـورمــون مـــربوط به انرژي و خلق و خو در مردان ارتباط دارد براي افزايش اين هورمون ورزش کنيد. ورزش در ايجاد خواب، مقابله با افسردگي و... نيز موثر است. سعي کنيد يک کالسکه خوب براي کودک بخريد تا بتوانيد هنگام بيرون رفتن و همزمان با هل دادن کالسکه، پياده روي تند يا دو آهسته انجام دهيد. انجام بازيهاي سبک با کودک براي حفظ سلامت مفيد است. اگر وقت نداريد به باشگاه برويد هر زمان که فرصت پيدا مي کنيد، ورزش ۱۰ دقيقه اي انجام دهيد. پدران هنگامي که منتظر گرم شدن شير کودک اند، از فرصت استفاده کنند و چند بار حرکت دراز نشست انجام دهند.

بدخوابي: مي دانيد که نيمه شب يا اوايل صبح با گريه بچه از خواب بيدار خواهيد شد. پس چرا با تماشا کردن فيلم و بازي هاي رايانه اي در آخر شب، به مشکل کم خوابي خود دامن مي زنيد.کمبود خواب احتمال بروز افسردگي را ۶ برابر افزايش مي دهد. نتايج بررسي ها نشان مي دهد، بزرگسالان سالم که به مدت يک ماه کمبود خواب دارند، دچار علايم باليني افسردگي مي شوند. کمبود خواب باعث بيقراري و اعتياد به مصرف نوشيدني هاي کافئين دار مي شود.

دغدغه از تغيير رابطه با همسر: بيشتر مرداني که به تازگي پدر شده اند احساس طرد شدن از جانب همسر مي کنند امري که منجر به اضطراب، افسردگي يا مشکلات زناشويي مي شود.نوزاد، محبت و توجه مادر را به خود جلب مي کند و مادر که درگير کارهاي نوزاد است، از وجود همسر غافل مي شود. در اين شرايط بهتر است در کارهاي مربوط به نوزاد سهمي داشته باشيد.
از دست دادن ارتباط با دوستان : بعد از تولد نوزاد در مقاطعي ممکن است ياد دوستان قديمي، تفريحات و خاطرات گذشته بيفتيد. بهتر است برنامه اي براي فعاليت هاي خود تنظيم کنيد و با دوستانتان تماس بگيريد و میگناirدرباره مشکلات خود در اين دوره صحبت کنيد.از حرف زدن با پدران ديگر دريغ نکنيد. مطمئن باشيد آن ها نيز نياز به يک هم صحبت دارند. اهميت ندادن به سلامت خود:مراقبت از سلامت خود يکي از بهترين کارهايي است که مي توانيد در حق کودکتان انجام دهيد. پدران افسرده ارتباط کمتري با کودک برقرار مي کنند و کمتر براي کودک کتاب مي خوانند.
نتايج بررسي ها نشان مي دهد کودکان ۲ ساله که دير به حرف آمده اند، پدران افسرده داشته اند.

ناتواني در کنترل خشم:
گريه هاي زياد و بيدار شدن نوزاد در ساعت هايي که توقع نداريد امري طبيعي است. هنگام عصباني شدن، اتاق را ترک کنيد و تا آرام نشديد به اتاق کودک باز نگرديد. آمارها نشان مي دهد در آمريکا سالانه حدود ۲ هزار کودک به علت خشونت والدين جان خود را از دست مي دهند. براي کنترل خشم خود نفس عميق بکشيد تا ۱۰ بشماريد و خود را با انجام کارهايي مانند خواندن مجله آرام کنيد.

همراهي با کودک در خوردن تنقلات : اغلب کودکان خوردن تنقلات و غذاهايي مانند پنير، شير، کاکائو و... را دوست داريد اما آيا اين غذاها مناسب شما نيز هست؟ متخصصان تغذيه، اتخاذ رژيم غذايي حاوي ويتامين B12 و اسيد چرب امگا ۳ را توصيه مي کنند. ماهي سالمون و تن، سبزي هاي سبز پر رنگ، دانه کتان، مغز ميوه يا دانه سويا مصرف کنيد. اگرچه کربوهيدرات مفيد است اما از خوردن مواد غذايي مانند کيک که چاق کننده است بپرهيزيد و از کربوهيدرات حاوي فيبر مانند ميوه ها، سبزيجات و غلات سبوس دار استفاده کنيد. کودک خود را نيز به خوردن خوراکي هاي سالم تشويق کنيد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
کلمات بیش از آنچه که شما تصور می کنید تاثیر گذارند. همیشه پیش از صحبت کردن فکر کنید.