پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۲ / ۰۹:۰۵
کد مطلب: 19060
۳
۱۲

چرا علیرغم تلاش این زن برای افزایش جذابیت ظاهری، شوهرش به او خیانت می کند؟

چرا علیرغم تلاش این زن برای افزایش جذابیت ظاهری، شوهرش به او خیانت می کند؟
پرده اول
خانم جوانی به نام نیکول که از خیانت شوهرش به شدت ناراحت و عصبانی بود، در جلسه مشاوره می گفت: من در طول زندگی مان از هیچ کوششی برای شادکردن و راضی نگه داشتن همسرم دریغ نکرده ام اما او خانه اعتماد رابطه مان را ویران کرده است. دیشب فهمیدم که شوهرم با دختر جوانی رابطه پنهانی داشته و به من خیانت کرده است. “

به آن خانم عرض کردم: ” شما برای شاد و راضی کردن همسرتان چه کارهایی انجام داده اید؟
“ نیکول گفت: ” لباسهایش را همیشه شسته و اتو می کنم. هر زمان که نیاز داشته باشد به درخواستهای او برای برقراری رابطه جنسی پاسخ مثبت می دهم . همه خریدهای خانه را خودم انجام می دهم تا او در فراغ بال به کارهایش برسد، همیشه اتاقش را مرتب می کنم و بهترین غذاها را برایش می پزم. جدیداً هم تصمیم داشتم تا برای آنکه در نگاه او جذابیت بیشتری داشته باشم، در ابتدا بینی و سپس در مراحل بعدی گونه ها ، لبها و سینه هایم را جراحی زیبایی کنم. “

متأسفانه اغلب زنان تصور می کنند، علت تمایل مرد به زن دیگر ، عدم جذابیت چهره و یا تکراری شدن آنها است. حال آنکه در چنین مواقعی یک زن بجای جراحی زیبایی باید به فکر رفع نیازهای واقعی همسر خود باشد.

وقتی با بهره گیری از تکنیک های ارتباطی با همسر نیکول صحبت کردم او در جلسه مشاوره اظهار داشت که : ” آقای مشاور من در زندگی مشترک با همسرم نیازهایی دارم که زنم به آنها توجهی نمی کند. به عنوان مثال زمانی که خسته بوده و یا حوصله حرف زدن نداشتم ، همسرم آرامش را از من سلب می کرد و آنقدر فشار روحی وارد می نمود تا مرا وادار به حرف زدن کند. او در طول زندگی مان مدام در صدد تغییر دادن من بر می آمد و همواره از کارها و رفتارهای من ایراد می گرفت. همسرم در هنگام برقراری رابطه جنسی به خودش نمی رسد و همیشه نامرتب است. “ متأسفانه این زن بجای آنکه مهارت های خود در جهت شناسایی و رفع نیازهای همسرش را ارتقا دهد، به اشتباه در صدد جراحی زیبایی چهره خود بود.

زنان باید بدانند در بسیاری از موارد جراحی زیبایی بینی ، گونه ها ، لبها و بزرگ کردن سینه ها کارهای سودمندی نیست و کمکی به بهبود روابط با شوهرشان نخواهد کرد. زنان اگر احساس می کنند نیاز به چنین عملی دارند، در ابتدا باید مطمئن شوند که شوهرشان با این کار موافق است یا خیر و نیز با یک متخصص و مشاور مهارت های زناشویی مشورت کنند.

زنان باید بدانند که جذابیت گاهی ممکن است نتیجه ی معکوس بدهد. وقتی زنی همانند نیکول ، تمام تلاشش را برای جذاب بودن می کند، اما این کار تنها موجب افزایش احساس ناامنی در شوهرش می شود، چه باید کرد؟

شکی نیست که جذابیت زن یکی از عوامل مهم موفقیت در زندگی مشترک او با همسرش هست و هر زنی که این موضوع را نادیده بگیرد، زندگی زناشویی اش را به مخاطره انداخته است. بنده نیز همواره حفظ جذابیت ظاهری را به زنان توصیه می کنم زیرا خوش ظاهر بودن علاوه بر تأثیرگذاری مثبت در زندگی مشترک، موجب افزایش اعتمادبه نفس و کسب احساس بهتر نسبت به خود می شود. اما در بسیاری از موارد شناسایی دقیق نیازهای مردان مستلزم بهره گیری از مهارتهای ارتباطی خاصی است که اغلب زنان از آن بی بهره هستند.

به نیکول گفتم: ” آیا بجای انجام جراحی زیبایی تابحال از خودت پرسیده ای : نیاز شوهرم را به جذاب بودن خود درک می کنم یا خیر. اگر نه علت آن چیست؟
آیا شوهرم براستی از ظاهرم رضایت دارد؟ خودم چطور؟
چقدر به جذابیت ظاهری ام اهمیت می دهم؟
آیا گهگاه مدل موهایم را تغییر می دهم تا به این وسیله و با ایجاد تنوع، همسرم را خوشحال کنم؟
آیا خود را برای داشتن یک رابطه جنسی عالی با همسرم جذاب و مرتب می سازم یا خیر؟ “
خوشبختانه نیکول به اشتباهات خود در رابطه با همسرش پی برد. همسر نیکول نیز پذیرفت که باید نقش خود را به عنوان مرد خانه بهتر از قبل ایفا نموده و به نیازهای روحی و جنسی نیکول به شکل مطلوبتری پاسخ دهد.


پرده دوم :

چه عیب و ایرادی در من بود که شوهرم با زنی عادی و پایین تر از من دوست شده و به من خیانت کرده است؟

چرا همسرم با زنی عادی و پایینتر از من دوست شده و به من خیانت کرده است؟ بیشترین مراجعاتی که در خصوص بی وفایی و خیانت همسران داشته ام، در رابطه با مردان متأهلی است که با زنی پایینتر از سطح همسر خود رابطه دوستی و یا جنسی برقرار نموده اند.
بسیاری از خانم ها از من می پرسند: ” آقای مشاور ! علت این مسأله چیست؟ چرا همسرمان این دسته از زنان را به من ترجیح داده و به زندگی مشترکمان خیانت کرده است؟ چه عیب و ایرادی در من بود که شوهرم به من خیانت کرده و با زنی در سطحی پایین تر از من دوست شده است؟ مگر آن زن چه ویژگی ها و امتیازاتی دارد که من از آن بی بهره بوده ام؟ ”
در پاسخ باید بگویم: ” دلایل مختلفی برای این امر وجود دارد که مهمترین آنها عبارتند از :
۱- ارتباط موقت مرد با جنس مخالف برای تأمین نیازهای عاطفی و جنسی کوتاه مدت:
به عبارتی مرد قصد ندارد که زن مورد نظر را بصورت دائم برای زندگی خویش انتخاب نماید، به همین جهت معیارهایی را که در انتخاب همسر خود به عنوان شریک زندگی در نظر گرفته بود را در برقراری این ارتباط مراعات نمی کند. زیرا مرد صرفاً می خواهد برای مدت کوتاهی با آن شخص از نظر عاطفی یا جنسی ارتباط داشته باشد. بدیهی است با اقدام به موقع و کمک گرفتن از یک مشاور و متخصص روابط زوجین ، می توان با شناسایی دقیق نیازهای عاطفی و علل تمایلات جنسی مرد به چنین زن هایی مانع از ادامه فرآیند بی وفایی و یا خیانت او به همسرش شد.

۲- ارتباط با جنس مخالف با هدف رسیدن به لذت ها و هیجان های مورد نظر:
عمده ترین و اصلی ترین انگیزه در اقدام به بی وفایی و خیانت به همسر، هیجان ها و لذتهایی است که شخص از انجام عملی ممنوعه، مخفیانه و غیر اخلاقی می برد. هدف اصلی در واقع همین هیجان هایی است که شخص تجربه می کند و لذا ویژگی های ظاهری زنی که از طریق او اینگونه هیجان ها تولید می شود، برای مرد اهمیت چندانی ندارد.
خانم ۳۹ ساله ای به نام استفانیا در رابطه با خیانت همسر ۴۱ ساله اش به نام چارلز به دفتر مشاوره مراجعه کرده است. او در اولین جلسه در خصوص مشکلش چنین گفت: ” آقای مشاور! حدود چند ماه است که شوهرم ، با خانمی ارتباط صمیمانه و عاطفی برقرار کرده است. این امر مشکلات زیادی را بوجود آورده است اما چارلز همه چیز را انکار می کند. “ از او خواستم تا در جلسه بعدی به اتفاق همسرش مراجعه کند.
چارلز مدیر یک مدرسه غیرانتفاعی بود و در جلسه بعدی گفت: ” آقای مشاور ، این زنی که همسرم تصور می کند من با او در ارتباط هستم، مادر یکی از دانش آموزان مدرسه ام است. همسر آن خانم چند سال پیش فوت کرده است و لذا او اکنون توانایی لازم برای تربیت و کنترل فرزندش را ندارد و در مواردی با دشواری هایی نیز روبروست. برای همین از ما که مسئولین مدرسه هستیم کمک های فکری در زمینه برخورد صحیح با فرزندش می خواهد. “
در برابر اظهارات چارلز ، استفانیا ادعا می کرد که ” رابطه بین این دو فراتر از یک مشورت دهی ساده برای تربیت آن دانش آموز است. زیرا چارلز از این قبیل راهنمایی ها برای سایرین نیز انجام می داده و مشکلی هم تابحال بوجود نیامده است. اما در این مورد، موضوع گسترده تر و پیچیده تر از این هاست. خانم مورد نظر حتی در مسافرت نیز با چارلز تماس می گیرد. مثلاً همین هفته گذشته که در سفر بودیم،میگناir متوجه شدم که همان خانم به تلفن همراه شوهرم تماس گرفت. اما همسرم صحبتش را ادامه نداد. پس از مدتی که تلفن همراه چارلز را وارسی کردم، متوجه شدم که تلفن تماس گرفته شده، شماره همان خانم است.”
استفانیا در ادامه خاطرنشان کرد که ” با دیدن شماره آن خانم از هتل خارج شدم و با او تماس گرفتم و درگیری لفظی شدیدی هم میان ما اتفاق افتاد. او تلفن را قطع کرد و بلافاصله با همسرم تماس گرفت و او را در جریان درگیری لفظی و برخوردی که من با او داشتم، گذاشت. همین واکنش باعث شد تا سوء ظن من نسبت به این ارتباط کامل شود، زیرا اگر آن خانم سوء نیتی نداشت با وجود درگیری لفظی یا بی احترامی احتمالی من ، او باید با خودم صحبت می کرد و موضوع را با دلجویی از من تمام می کرد.
از سوی دیگر زنی که متوجه شود تماس گرفتن او با مردی متأهل برای همسرش این همه مشکل آفرین است، دیگر اینکار را تکرار نمی کند. اما او بلافاصله و دوباره با همسرم تماس گرفت و حتی عذرخواهی مختصری هم از من نکرد.” استفانیا از این نکته در تعجب بود که همسرش چارلز همیشه کسانی را که با زنی بزرگتر از خود ازدواج کرده بودند، مورد تمسخر و سرزنش قرار می داد اما او اکنون خودش با زنی که ۱۰ سالی بزرگتر از اوست ، ارتباط برقرار کرده است. نکته در همین جاست که هدف اصلی اینگونه از ارتباط ها همان لذت ها و هیجان های ناهنجار و بیش از اندازه است و چنین امری که آیا این زن خوشگل است یا زشت؟ چاق است یا لاغر؟ جذاب است یا غیرجذاب؟ و … چندان اهمیتی برای مرد ندارد. زیرا هدف تنها رسیدن و دستیابی به همان هیجان هاست.
حال این پرسش مهم مطرح می شود که آیا می توان مانع از شکل گیری چنین هیجان های خیانت زایی در مردان شد؟ در پاسخ باید بگویم ، بله ! با استفاده از متدهایی خاص که تنها باید توسط یک مشاور و متخصص هدایت شود ، می توان اینکار را انجام داده و زمینه خیانت مرد به همسر خود را از بین برد.

3 – اینگونه از زنان دست یافتنی تر هستند. عامل سومی که باعث تمایل مردان به زنانی پایینتر از سطح همسران خود می شوند این است که زنانی که جذابیت های ظاهری بیشتری دارند و یا در سطوح بالاتری هستند، بطور معمول مورد توجه مردان مجرد و متأهل بسیاری قرار می گیرند و در نتیجه حق انتخاب بیشتری دارند و لذا احتمال اینکه با وجود مردان مجرد فراوان، خود را درگیر یک رابطه عاطفی با مردی متأهل نمایند، خیلی ضعیف است. اما برعکس دست یابی به زنانی در سطح پایینتر که طرفداران کمتری دارند، بسیار راحت تر است.

4 – از چنین زنانی امتیازات بیشتری می توان گرفت. علت دیگری که مردان متأهل زنان نه چندان جذاب و پایینتر از همسر خود را برمی گزینند. این است که این دسته از زنان برای پرکردن تنهایی شان، یا یافتن تکیه گاه و همسری که آنها را کامل نماید، حاضر می شوند امتیازات بیشتری به مردان بدهند. لذا مردان بی وفا چنین زنانی را انتخاب می کنند تا با بهره گیری از این ضعف ها بتوانند بهتر به خواسته های مورد نظر خود برسند.


پرده سوم
آیا سکوت در برابر خیانت همسر، منجر به بهبود روابط زوجین و مانع از تکرار خیانت او می شود؟

آنایا خانمی ۵۴ ساله به تنهایی به دفتر مشاوره مراجعه کرده و مشکل خود را در خیانت های مکرر همسر ۵۹ ساله اش عنوان می کرد. همسر آنایا به نام دنزل، بارها اقدام به خیانت نموده بود. آنایا هربار متوجه ارتباط های عاطفی و جنسی دنزل با زنان دیگر شده بود، اما به روی خودش نمی آورد.
او در اولین جلسه مشاوره می گفت: ” آقای مشاور! من تصور می کردم که با سکوتم می توانم مانع از تکرار خیانت شوهرم بشوم اما نه تنها چنین نشد، بلکه او هنوز هم به خیانت های خود ادامه می دهد.”
به ایشان عرض کردم: ” این یک امر بدیهی است ، زیرا آقای دنزل با این ذهنیت که شما از خیانت های او بی اطلاع هستید، دارد به اعمالش ادامه می دهد. و تا زمانی هم که او با هشدار و مانع جدی مواجه نشود، همچنان به تکرار کارهای خیانت آمیز خود ادامه خواهد داد.”
در جلسه نخست مشاوره ، آنایا آگاهی لازم را نسبت به وضعیت موجود و ارتباط با شوهرش بدست آورد. متأسفانه این خانم اعتماد به نفس خود را در برابر دنزل از دست داده بود و جرأت اعتراض به شوهرش را نداشت. خوشبختانه با فراگیری آموزش های لازم، او به مرحله ای از اعتماد به نفس، شناخت و تحول رفتاری رسید که توانست موضوع خیانت های صورت گرفته را با شوهرش مطرح نماید.
لازم به ذکر است که آنایا اطلاعات و شواهد لازم در خصوص هر یک از خیانت های شوهرش را در اختیار داشت، به نحوی که پس از مطرح شدن آنها، دنزل حرفی برای گفتن و دفاع از خود نداشت.  آنایا به توصیه من به شوهرش گفته بود که : ” من دیگر نمی توانم با تو زندگی کنم و قصد دارم که این خانه را ترک کنم. ” دنزل با توجه به علاقه ای که به همسرش داشت ، راضی به چنین امری نشده و به زنش خاطرنشان می کند که ” آن کسی که باید از زندگی خارج شود، من هستم و منزل متعلق به توست. ”
آنایا نیز شوهرش را همچنان دوست داشت و در گفتگوی تلفنی با من اظهار می داشت که : ” آقای مشاور! من خیلی نگران هستم که او برای همیشه مرا ترک کند! ” بنده نیز به او گفتم: ” نگران نباشید، با توجه به وضعیت موجود و تحلیل هایی که از روابط شما و همسرتان کرده ام،او حتماً بازخواهد گشت. دنزل نیاز به زمان دارد تا به اشتباه خود پی ببرد. شما نیز تا هنگام بازگشت دنزل باید نواقص خود را در ارتباط با همسرتان که در جلسات مشاوره، شناسایی و برایشان راهکار ارائه کرده ام را مرتفع سازید، تا دیگر هرگز شاهد خیانت های او نباشید.”
دنزل حدود یک ماهی منزل را ترک کرد اما بعد از آن با همسرش تماس گرفت و اعلام کرد که از عمکلرد خود و خیانت هایی که به او کرده ، پشیمان شده است. جالب است که او از آنایا این ایراد را می گیرد که چرا از همان ابتدا که متوجه خیانت های او شده بود، موضوع را با وی درمیان نمی گذارد.
دنزل مدعی می شود که اگر همسرش زودتر از اینها، موضوع پی بردن به خیانت هایش را به او متذکر می شد، شاید انجام آن اعمال اینقدر طولانی نمی شد و تکرار نمی گردید. البته به عنوان یک مشاور خانواده و ترمیم روابط ناشی از خیانت های همسران، باید عرض کنم که توقع دنزل از همسرش ، امری کاملاً صحیح است و اتفاقاً جنبه علمی نیز دارد.
ماجرای این دو همانند قضیه معتادی می ماند که مدام دست به مصرف مواد مخدر می زند و نمی داند که با اینکارش بیشتر از قبل در منجلاب نابودی فرو می رود. تا زمانی که مانعی بر سر راه او ایجاد نشود، وی همچنان به مصرف مواد مخدر ادامه خواهد داد. اما وقتی کسی او را از اینکار بازداشته و به خودش می آورد، تازه آن فرد معتاد می فهمد که چه اشتباه بزرگی را مرتکب شده است، اشتباهی که می توانست به قیمت نابودی او تمام شود.

بعدها که آنایا برای مشاوره مراجعه کرد، خاطر نشان نمود که دیگر خیانتی از سوی همسرش سرنزده و او نیز کاملاً نواقص خود را در ارتباط با شوهرش رفع نموده است و همین امر باعث شده تا شوهرش به گونه ای متفاوت به او ابراز علاقه کند.


( در خاطرات فوق، به دلیل حفظ حریم خصوصی افراد ، از اسامی خارجی بجای اسامی واقعی مراجعین ایرانی گروه مشاورین درس زندگی استفاده شده است)

درس زندگی از تجربیات مهدی آریافر – مشاور خانواده در خصوص خیانت همسر
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

فاطمه
بسیار عالی و سودمند
ندا
Iran, Islamic Republic of
بسیار خوب بود اما لطفا در مورد این که یک مرد دوست ندارد بچه دار شود و در صورت تمایل من باید از ایشان جدا شوم مرا راهنمایی کنید در ضمن به لحاظ مادی ما در سطح بالایی هستیم ممنون
مسافر
فوق العاده بود.لطفا ادامه دهید
جکمخحتن
عالی
زیبا
خیلی به درد به خور بود
سعیده
Iran, Islamic Republic of
بسیار ممنون
من با اینکه خیلی عاشقونه ازداواج کردیم و به هم وابسته ایم متوجه شدم همسرم یه سالیه صیغه کرده البته به روش نیاوردم که می دونم ولی نظرش رو پرسیدم میگه ثواب داره هنوز 31 سالشه و دو تا بچه داریم اون نمیدونه دنیای خانمها خیلی پیچیدس و به این راحتی نمی تونه ازون دربیاد .
قرارهاشونو می فهمم چی کنم؟
هادی
فریاد زن، بی غیرتی مرد

120- و زن باید به یقین بداند که غیرت شوهرش به او از عصمت و محبت اوست و

بی غیرتیش از بی عصمتی و بی محبتی و بی مسئولیتی او به زن است و نه از آزادیخواهی

و برابری و ایثارگریش! مرد بی غیرت زنش را شریک جرم هرزگیهایش می خواهد.

121- و باید بداند که آزادی و استقلال و عزت و شرف زن عین عصمت ظاهری و بخصوص

باطنی اوست. زیرا اگر زن اسارتی جز مرد ندارد از بی عصمتی باطنی است که هر مردی

می تواند به آسانی در روحش رخنه نموده و بازیچه اش سازد و سرنوشتش را تباه نماید. زن

از زمانیکه محبت شوهرش را با برابری ...

از کتاب " فریاد زن " استاد علی اکبر خانجانی

مریم 25
بسیار عالی من دوبار سیم کارت از شوهرم گرفتم فهمیدم رابطش فقط تلفنی بوده اونم فقط یه بار با یه دختر مجرد قرار گذری داشته سیمکارتها رو ازش گرفتم بهم قول داد دیگه تکرار نشه اما من هرکاری میکنم نمیتونم دوباره بهش اعتماد کنم با اینکه 1 سال از این قضیه میگذره
Iran, Islamic Republic of
عالی بود.شوهرمن 1سال پیش به من خیانت کرد.من باوجوداین اتفاق باهاش زندگی کردم اصلا بهش اعتماد ندارم.دوباره خیانت میکنه.دلم برا بچه 4ساله میسوزه.چه میشه کرد
لاله
Iran, Islamic Republic of
من به روی شوهرم اوردم بعد از یه مدت اما بد تر شد حاالا موندم چه کار کنم بچم گناه داره
لی لی
Iran, Islamic Republic of
بعضی وقتا هیچ کدوم ازین موارد و نمیشه دلیل بی اعتنایی مرد دونست
همسر مرد از من خیلی سردتره و من بسیار داغ ولی اون هیچوقت نفهمید و نمیخاد بفهمه که این بی اعتنایی ها باعث ویرانیه زندگیش میشه...فقط تو فکر اینه که کار کنه و بخابه
این زندگیه منه... نه احساسی نه رابطه داغ و عاشقانه ای
در صورتیکه من تمام موارد و رعایت میکنم
تمام راهها هم امتحان کردم ولی جواب نداد
گه میتونی برای من راه حل بده...
کرمانی
Iran, Islamic Republic of
بنام خدا
باعرض سلام وتشکر
چگونه میتوان از اقای مهدی اریافر وقت مشاوره گرفت
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
موفقیت هایی که نصیب افراد صبور می شود،همان فرصت هایی است که توسط افراد عجوا رها می شود