جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۸ شهريور ۱۳۹۲ / ۱۲:۰۴
کد مطلب: 19210
۲
شغل زنان متاهل مهمترين شغل دنياست.

اگر شما هم تازه ازدواج کرده‌اید، بخوانید!

اگر شما هم تازه ازدواج کرده‌اید، بخوانید!
نخستين سال هاي زندگي مشترك از اهميت بسياري برخوردار است و از نظر من، سه سال اول زندگي مشترك بسيار با اهميت تر از بقيه آن است و در اين ميان،‌ سال اول زندگي، از اهميت بالاتري برخوردار است.

شغل زن
همان طور كه كتابم را ورق مي زنم، خاطرات تلخ ابتداي زندگي مشترك مان در ذهنم تداعي مي شود كه با وجود تلخي، به يك فعاليت مثبت و شيرين، يعني تاليف و چاپ اين كتاب منجر شد. من در رشته پزشكي تحصيل كردم و از روزي كه تحصيلاتم تمام شد، تمام وقت درگير كار بيمارستان، درمان و مطب شدم. در ابتداي زندگي مشترك مان، همسرم با كارم مشكلي نداشت، ولي هر چه كارم بيشتر مي شد، همسرم بيشتر به صورت مستقيم يا غير مستقيم نارضايتي خود را از كار من بروز مي داد و به اصطلاح، غُر مي زد!
تا اينكه بعد از يك سال، همسرم علناً و به طور كامل با كار من به مخالفت پرداخت. چيزي كه همسرم دائم تكرار مي كرد و براي من قابل قبول نبود، اين بود كه مي گفت: «من كه مهندسم و كار و بارم خوب است؛ ديگر نمي خواهم كار كني، لطفاً بنشين در خانه. من دوست ندارم زنم فقط متعلق به اجتماع باشد. اگر نمي تواني كارت را تعطيل كني، بهتر است از هم جدا شويم!»
اين اولين زنگ خطر زندگي من بود. براي رهايي از اين مشكل يك مشاور خوب پيدا كردم. من و همسرم با او مشورت كرديم و بعد از چند جلسه مشاوره، به نتيجه اي رسيديم كه هر دوي ما در مورد آن وحدت نظر داشتيم؛ براي اينكه من بتوانم از دانش پزشكي خودم استفاده كنم و در عين حال مراقب زندگي و در عين حال مراقب زندگي و خانواده خود نيز باشم، كارم را كمتر كردم؛ به طوري كه بتوانم بيشتر در خانه باشم و به زندگي ام بيشتر رسيدگي كنم و به جاي تعطيل كارم، آن را تعديل كنم! لذا كارم را از تمام وقت به پاره وقت تبديل كردم و رفتن به مطب را نيز، به دو روز در هفته (و آن هم فقط عطرها) رساندم. همچنين به پيشنهاد مشاورمان، در منزل علاوه بر انجام وظايف همسرداري، تاليف كتابي را هم شروع كردم كه محتواي آن، توصيه هاي ساده پزشكي براي خانواده ها بود (كه اكنون پيش رويم است) و اولين تحقيق و تاليف خانگي من به شمار مي آيد. اكنون از آن ماجرا يك سال گذشته است. اگر چه من با تعديل شغلم، از يك سري مواهب مادي گذشتم، ولي راستش را بخواهيد با اين روش، علاوه بر اينكه محبت همسرم را به دست آورده ام، آرامش و نشاط بسياري نيز در وجود خودم و همسرم به وجود آمده است. ما اكنون نسبت به سابق، بيشتر احساس خوشبختي مي كنيم!

مهمترين شغل دنيا
 شغل زنان متاهل مهمترين شغل دنياست؛ حتي اگر در خانه باشند و فرزندي هم نداشته باشند. اثبات اين مطلب كار خيلي سختي نيست، زيرا همواره مردان بزرگ دنيا، همسري عاشق در كنار خود داشته اند؛ دليل اينكه نگفتم مردان موفق، اين است كه موفقيت و رسيدن به اهداف والا، همواره مساوي با عزت و بزرگي نيست.
مرداني كه هم در عرصه كار و تلاش اجتماعي موفق اند و هم در روابط عاطفي و خانوادگي، مردان بزرگي هستند كه هميشه در دل ها ماندگار مي شوند و تاريخ از آنها ياد خواهد كرد. پزشك، معلم، پرستار، مادر، پدر، همسر و يا دايه، از آنجا كه همگي در ابتداي امر با روح و جان مردم تماس دارند، بايد دلسوز، فداكار و مهربان باشند و تنها به حفظ جان و رشد روح و روان انسان بينديشند. دلسوزي و فداكاري، اصل و اساس و محور كارها و وظايف آنهاست؛ اگر غير از اين باشند، فقط مي توانند تاجر يا دلال باشند! همسران، كساني هستند كه با عشق ورزي نسبت به يكديگر، باعث زنده شدن دوباره روح و جان هم مي شوند و در اين ميان، زن در عشق ورزيدن قدرتي بس شگرف دارد كه موهبتي خدادادي است و مردان چنين قدرت و تواني ندارند. مردان بزرگ جهان، همسراني عاشق داشته يا دارند.
عشق ورزي شغل مهمي است و نياز به مديريت و تمركز بسياري دارد. زناني كه غير از شغل بسيار باارزش عشق ورزي، شغل اجتماعي ديگري هم دارند، در واقع دو شغله هستند. تصميم گيري راجع به اينكه آيا قادرند در هر دو زمينه موفق باشند يا نه را به قضاوت شما مي سپاريم.

سه سال اول
نخستين سال هاي زندگي مشترك از اهميت بسياري برخوردار است و از نظر من، سه سال اول زندگي مشترك بسيار با اهميت تر از بقيه آن است و در اين ميان،‌ سال اول زندگي، از اهميت بالاتري برخوردار است. براي درست گذراندن اين سه سال، بايد به نكات ويژه اي توجه كرد كه يكي از اين موارد موضوع اشتغال خانم ها است كه بيشتر به سال اول زندگي مربوط مي شود. در هر كاري هميشه مراحل آغازين آن اهميت ويژه اي دارد؛ شروع پوشيدن لباس نو، خوردن ميوه نوبرانه و تازه، تولد و آغاز زندگي، آغاز سال نو، آغاز شغل و كسب و كار، آغاز دوستي، آغاز سال تحصيلي، آغاز زندگي زناشويي و غيره.
معمولاً آغاز هر كاري حساسيت هاي خاصي دارد و حتي كالاهايي كه از نظر فني دقيق هستند، به اصطلاح احتياج به آب بندي دارند و براي شروع، بايد با آنها مدارا كرد و احتياط هاي لازم فني را در استفاده از آنها در نظر گرفت. خانم محترم، شما قدرت خدادادي عظيمي در عشق ورزي به همسرتان داريد و اين تخصص فطري شماست و از ابتداي ازدواج، به اين كار مهم و خطير شاغل هستيد. در صورت امكان سعي كنيد در اين دوران، به شغل ديگري فكر نكنيد و حداقل در يك سال يا سه سال اول زندگي، يعني در ابتدا و آغاز زندگي مشترك خود، فقط به عشق ورزي نسبت به همسر خود در خانه بپردازيد و بلافاصله خود را دو شغله نكنيد.
عشق ورزي كار ساده اي نيست. اگر قبل از ازدواج شاغل بوده ايد و همسرتان شما را در اين كار همراهي مي كند، كار خود را تعديل كنيد تا بتوانيد بيشتر به عشق ورزي در خانه بپردازيد و اگر هنوز شاغل نيستيد، سعي كنيد خود را دو شغله نكنيد. باور كنيد كه عشق ورزي نسبت به همسر، كُلفَتي نيست؛ عشق ورزي يعني هر روز توان، نشاط و شادابي خود را براي هديه دادن نگاه مهربان و نافذ به همسرتان، متمركزتر و بيشتر كنيد.
اين نگاه مانند انرژي خورشيدي در وجود مرد ذخيره مي شود و موتور فكر و روح او را شارژ مي كند. مردان بزرگ با همين نگاه دلسوزانه و نافذ، بزرگ و با عظمت شده اند و عظمت واقعي آنها، حاصل عشق ورزي همسرشان است. دو شغله شدن شما در ابتداي زندگي ممكن است از قدرت عشق ورزي شما بكاهد و زندگي شما را متزلزل و ناپايدار سازد. در اينجا شما را به مطالعه متن زير دعوت مي كنيم و قضاوت را به شما مي سپارم.

بازگشت به خانه
مقاله اي كه با عنوان «بازگشت زنان به خانه» در مجله انگليسي زبان «ملت و جهان» در هندوستان چاپ شده است، تمايل و رويكرد جهاني زنان به بازگشت از محيط كار و مشاغل مختلف به خانه و خانواده و تربيت فرزندان را بررسي مي كند. در اين مقاله آمده است كه پيدايش عقيده تساوي زنان با مردان، مسئله اي تصادفي نبود و ريشه آن را بايد در اروپاي قرن شانزدهم ميلادي جستجو كرد؛ يعني هنگامي كه زنان تحت ستم و استثمار بودند و هيچ گونه حقي در جامعه نداشتند؛ روزگاري كه زنان چيزي به ارث نمي بردند،میگناir به آنها اجازه داده نمي شد تا بعد از بيوه شدن، ازدواج مجدد داشته باشند و به ديده حقارت و به عنوان مانع رسيدن به معنويت به آنها مي نگريستند. در آن هنگام، زنان عليه كساني كه بر آنها ستم مي كردند، قيام نمودند و خواهان حقوق مساوي با آنان شدند. اين بيداري رفته رفته به يك نهضت تبديل شد و چند قرن بعد، اوضاع و شرايط دوران جنگ جهاني دوم، سرعت اين نهضت را بيشتر كرد. اما مسئله طرفداري از حقوق زنان، نتوانست راه حل كاملي براي زنان باشد؛ چنانچه پس از آزادي و رهايي از قيدوبندهاي گذشته، علاوه بر اينكه مشكلات شان حل نشده باقي ماند، گرفتاري هاي آنها نيز بيشتر شد و در پي آن، امروز دنيا شاهد دومين دور بيداري و اگاهي زنان است. اين بار آنها در حال بازگشت به جايگاه حقيقي خود، يعني خانه هستند و مي خواهند به شغل اصلي خود كه تربيت فرزندان و عشق ورزي در خانواده است، برگردند. خانم سوروچي كاپور، مدير يك موسسه مهم بين المللي آگهي هاي تجاري كه اخيراً شغل خود را رها كرده است، مي گويد: «خدا را شكر كه دوران ارتجاعي و پر از شكنجه طرفداري از برابري زنان به سرآمده است، زيرا اكنون مجبور نيستيم كارهايي را كه مردها انجام مي دهند، انجام دهيم تا واجد شرايط زن آزاده شويم.» بيشترين ارزش در نظر وي، هويت زن بودن است.
خانم ديگري به نام واگا تادِب نيز معتقد است: «زندگي زنان صرفاً به دليل اشتغال شان ارزش پيدا نمي كند.» وي كه شغلش را رها كرده، معتقد است كه در منزل بودن به وي غنا مي بخشد. در واقع هماهنگي اجتماعي زماني تحقق مي يابد كه مرد و زن، به وظايف خود به خوبي عمل كنند و به يقين، لذت هماهنگي، بالاتر از هر لذت ديگري است و كلام آخر اين مقاله اين است: «قلب من، در خانه بمان و استراحت كن، زيرا قلب هاي حافظ خانواده، خوشبخت ترين هستند.»

نتيجه:
خواننده محترم، ما نيز حضور زنان موثر در عرصه رشد و تعالي اجتماعي را ارج مي نهيم و منظور ما از بيان مطالب فوق، اين نيست كه همه زنان بايد از فردا دست از شغل خود بكشند و به خانه برگردند. ما تنها خواستيم يادآوري كنيم كه نبايد از ابتداي زندگي مشترك، خانه را يك محيط خسته كننده و كسالت آور بدانيم. ما بايد نگاه خود را به شغل مهم عشق ورزي در خانه، تغيير دهيم و با روش هاي عاشقانه، آن را با طراوت تر و سازنده تر كنيم؛ در آن صورت است كه خانواده اي با عظمت و بزرگ خواهيم داشت.


راز/ شماره ۳۱/ نيمه اول شهريور ماه ۹۲/ سيد مسعود راد/ صفحه ۵۰
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
خوشبختی یعنی بدست آوردن یک زندگی و تقسیم آن با دیگران!