کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خواستگارهايم به دليل ازدواج ناموفقم پشيمان مي شوند

26 شهريور 1392 ساعت 14:06

مسئله : دخترى 20 ساله هستم، حدود 2 سال پيش ازدواج کردم، 3 ماه بيشتر با همسر سابقم زندگي نکردم و در دوران عقد از هم جدا شديم. حالا خواستگار زياد دارم و هرفردى به خواستگاري من مي آيد به اين دليل که قبلا ازدواج کرده ام خواستگاري را بي نتيجه باقي مي گذارد. خواهش مي کنم مرا راهنمايي کنيد.


با سلام به شما مخاطب محترم، متاسفانه غفلت جوانان و خانواده هاي آن ها از دريافت آموزش هاي صحيح پيش از ازدواج ، در برخي موارد زمينه را براي شکست آن حتي در فاصله اي کمتر از سه ماه فراهم مي آورد. يک ازدواج موفق، در وهله اول بايد به هنگام و به موقع باشد و با توجه به تحقق شرايط رشد و بلوغ شما و طرف مقابل تان در ابعاد مختلف جسمي ، عقلي ، عاطفي ، رواني ، اجتماعي و... شکل گيرد. البته طي آن آگاهي از شاخص هاي تعيين کننده رسيدن فرد به انواع بلوغ مورد نظر نيز حائز اهميت فراوان است.همچنين در مرحله بعد، اطلاع از ملاک ها و معيارهاي مناسب انتخاب همسر ايده آل، آگاهانه بودن ازدواج را تضمين وتاييد مي کند ، به عبارت ديگر زيرساخت و اصول انتخاب همسر، بايد مبتني بر دقت ، تناسب ، اختيار ، علاقه ، مشورت، تحقيق و توکل باشد و همه اين موارد در گرو آموزش و مشاوره صحيح قبل از ازدواج است.
شما در پيامتان به علت جداشدن از همسرتان اشاره اي نکرده ايد، به همين دليل شايد بتوان گفت که ازدواج قبلي شما، ازدواجي نا آگاهانه، شتابزده و بدون در نظر گرفتن نکاتي که ذکر شد بوده که به چنين نتيجه اي منجر شده است. شما بايد علاوه بر توجه به نکات مذکور ، تحليل دقيقي از ازدواج ناموفق خود داشته باشيد تا خدا نکرده دوباره عجولانه اقدام نکنيد.

اين احتمال بعيد نيست که فکر کردن به گذشته و اتفاقي که براي شما رخ داده است، يک سري افکار منفي را در شما ايجاد کرده باشد؛ نگران نباشيد و با آرامش و متانت به آينده فکر کنيد.
در اين رابطه مي توانيد از يک مشاور هم کمک بگيريد اما در ادامه چند راهکار پيشنهادي براي کمک به شما ذکر مي شود:
۱) دليل جدا شدن از همسر سابقتان را با صداقت و صراحت براي خواستگاران خود توضيح دهيد.
۲ ) با توجه به سن تان، هنوز شما فرصت هاي زيادي پيش رو داريد و زمان براي پيدا شدن فرد مورد نظر بسيار زياد است. با آرامش و عاقلانه شرايط خواستگاران خود را بررسي کنيد، بدون شک حالا شما (با توجه به آن تجربه ناموفق) در انتخاب حساس تر از طرف مقابل بايد عمل کنيد.
۳ ) نگذاريد افکار منفي باعث شود احساس ناامني کنيد. توجه نکردن به اين نکته مي تواند شما را در تصميم گيري مجدد براي ازدواج و انتخاب در آينده دچار مشکل کند.
۴ ) با توجه به اين که گفتيد خواستگاران زيادي هم داريد ، مطمئناً در بين آن ها کساني پيدا مي شوند که اين موضوع براي شان اهميت ندارد. به آن ها بيشتر توجه داشته باشيد.
۵ ) حتماً در اين بين، خواستگاراني هم پيدا خواهند شد که شرايط مشابه شما را داشته باشند، در اين صورت به تفاهم رسيدن با آن ها، به توضيح چنداني هم نياز ندارد و راحت تر است.
مي توانيد روي اين افراد بيشتر تامل کنيد. ۵+۱) ضمناً به عنوان يک مشاور به شما يادآوري مي کنم که آن تجربه ناموفق يک واقعيت در زندگي شماست که اول از همه خودتان بايد آن را بپذيريد، چرا که اين واقع بيني در نظرات شما و انتخاب تان تاثير بسزايي خواهد داشت.
رضا آذريان - مشاور و کارشناس خانواده


کد مطلب: 19437

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/note/19437/خواستگارهايم-دليل-ازدواج-ناموفقم-پشيمان-مي-شوند

میگنا
  https://www.migna.ir