جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۲ / ۲۲:۳۰
کد مطلب: 19761
۱

افزايش خواستگار با ۷ راهکار

افزايش خواستگار با ۷ راهکار
اين روزها انتخاب يک همسر مناسب براي بسياري از جوانان يک دغدغه اساسي است. به خصوص براي دخترخانم ها که شايد قدرت انتخاب کمتري داشته باشند و بايد در انتظار آمدن يک خواستگار خوب بنشينند.
البته اين به آن معني نيست که دخترخانم ها هيچ نقشي در اين باره ندارند آن ها مي توانند با پيشه کردن برخي منش ها و البته دوري کردن از بعضي رفتارها و کردارها خواستگاران بيشتري داشته باشند. امروز مي خواهيم درباره همين رفتارها و کردارها صحبت کنيم. البته بايد به دخترخانم ها اين مسئله را يادآوري کرد که نبايد اجازه دهند نگراني از اين مسئله تمام زندگي و آينده شان را مختل کند. بايد بين يک دخترخانم مجرد با مشکلات روحي و خلقي و يک دختر خانم مجرد با روح و روان سالم حتما دومي را انتخاب کنند، زيرا در اين صورت است که مي توانند دير يا زود ازدواج مناسبي داشته باشند. فراموش نکنيد کم نيستند افرادي که اگرچه کمي ديرتر ازدواج کرده اند ولي ازدواج موفقي داشته اند. مجله زندگي ايده آل در مطلبي به بررسي رفتارهايي که بايد انجام داد تا خواستگاران بيشتري داشت پرداخته است، که در ادامه بخش هايي از آن را مي خوانيد:
به دنبال فرد ايده آل نباشيد
بيشتر افراد وقت زيادي را صرف مي کنند تا بتوانند «فرد ايده آل» خود را پيدا کنند. اگر شما هم جزو اين دسته هستيد توصيه مي کنيم با چشماني باز پيش روي تان را نگاه کنيد. البته منظور ما اين نيست که به اولين خواستگارتان پاسخ مثبت بدهيد. ولي کمال گرايي هم ممنوع!

باوقار باشيد
بيشتر مردان به دنبال زني خاص مي گردند که تا پايان عمر کنارش بماند و با او پير شود. زني که اهل شکوه و شکايت نيست يا با نق نق کردن روزش را خراب نمي کند. مردها يک زن منطقي و با حساب و کتاب مي خواهند که آنها را در سراسر زندگي شان حمايت کند و در موقعيت هاي حساس هميشه بتوانند روي کمکش حساب کنند. پس با دوري کردن از برخي رفتارهاي سبک، شخصيتي متين و باوقار داشته باشيد.

زيبايي همه چيز نيست
شايد برخي از دخترخانم ها به اشتباه فکر کنند «زيبايي و وضعيت ظاهري» آنان همه آن چيزي است که پسران در انتخاب همسر آينده خود ملاک و معيار قرار مي دهند. از اين رو با پناه بردن به لوازم آرايشي يا حتي عمل هاي جراحي سعي دارند براي زيباتر شدن تغييري در ظاهر خود ايجاد کنند. اما بد نيست بدانيد که اولا معيارهاي زيبايي نسبي است و از فردي به فرد ديگر متفاوت است، همچنين پسراني که به پختگي رسيده باشند، بيشتر از آن که در زيبايي چهره متوقف شوند به ظرافت ها و زيبايي هاي رفتاري شما توجه مي کنند.
از سوي ديگر برخي از دخترخانم ها نيز فقط و فقط منتظر خواستگاري خوش تيپ هستند، اگر جزو اين دسته از دخترخانم ها هستيد بهتر است که خيلي در قيد و بند قيافه نباشيد چون قيافه خوب الزاما به معني داشتن شخصيت خوب نيست.

وسواس را کنار بگذاريد
محافظه کاري ها و وسواس هاي بي مورد را کنار بگذاريد، اگر خواستگارهايي داريد که حاضر نيستيد حرف هاي شان را بشنويد يا اگر گاهي فاميل و دوستان تان کسي را براي ازدواج به شما معرفي مي کنند اما شما اهميتي نمي دهيد، بايد کمي در نگاه تان تجديدنظر کنيد. شايد يکي از همين موارد بتواند همسر خوبي براي شما باشد.
از آمدن خواستگار نترسيد و چند هفته اي زير نظر خانواده‌ها با خواستگار هاي تان صحبت کنيد و بعد تصميم بگيريد، مشکلات کوچک آدم ها را بهانه نه گفتن نکنيد. فراموش نکنيد که هر کسي با هر شخصيتي هم که باشد، مشکلاتي دارد که مي توان از آنها ايراد گرفت.
مهم اين است که به ويژگي هاي برجسته او نظرکنيد، شما نمي توانيد يک شخصيت بي عيب و نقص را به عنوان همسرتان انتخاب کنيد چون اصلا چنين شخصيتي وجود ندارد. اما سعي کنيد فردي را انتخاب کنيد که بتوانيد با مشکلاتش کنار بياييد و مدام به خاطرش افسرده يا عصباني نشويد.

بگوييد که توقعي نداريد
 از موانع مهم پيش روي ازدواج توقعات بالاست و بسياري از جوانان به دليل مسائل مالي از تشکيل زندگي مشترک فراري هستند بنابراين با کم کردن اين توقعات و بيان اين مسئله در موقعيت هاي مناسب مي توانيد زمينه ازدواج را ايجاد کنيد. همچنين يکي ازمواردي که مي تواند مانع ازدواج باشد و آقا را از اقدام به خواستگاري منصرف کند موقعيت اقتصادي خوب خانواده خانم است. يعني آقا اين جرات را ندارد که اقدام به ازدواج کند، شما به عنوان يک خانم مي توانيد سطح توقعات تان را پايين بياوريد و با بيان کردن اين مسئله در جمع دوستان و بستگان که انتظارات من براي ازدواج بالا نيست به همه نشان دهيد که در ذهن چه داريد تا شجاعت معرفي کردن خواستگار را پيدا کنند.

بايد در درجه اول يک زن باشيد
برخي از دختران، زن بودن خود را فراموش کرده اند. اين که تحصيل کنند و سر کار بروند، چيز خوبي است اما متاسفانه برخي از دختران امروز از آن طرف بام افتاده اند! بخشي از زن بودن زنان، در ارتباط با همسر و زندگي مشترک و نقش مادري شکوفا مي شود و اينکه مورد حمايت و دوست داشته شدن همسر قرار بگيرند. دختران در ظاهر، اين قضيه را کتمان مي کنند. آنها با وجود موقعيت هاي خوب ازدواج اما همه درها را به روي خود بسته اند. چرا که تمام زندگي شان را در کار خلاصه کرده اند، آنها مي خواهند به همه نشان دهند خودشان از پس کارهايشان برمي آيند و نيازي به ازدواج نمي بينند اما اگر با خود صادق باشند، اين نياز را احساس مي کنند. فراموش نکنيد مردها تمايل دارند با خانمي ازدواج کنند که در درجه اول يک زن است.

با خود مهربان باشيد

 دختري نااميد، عصبي و پرخاشگر که طلبکار از دنيا و ديگران است، چگونه انتظار دارد که فرد مناسبي براي ازدواج پيدا کند! دختري که هنوز با هم جنس خود نمي تواند درست ارتباط برقرار کند، چگونه انتظار دارد که ديگران به او خواستگار معرفي کنند!
دختران بايد روي شخصيت خود و به خصوص مهرباني با خود، کار کنند. برخي از دختران امروز به دليل داشتن تحصيلات و شغل، بخشي از زنانگي خود ازجمله مهربان بودن را کم رنگ کرده اند، در صورتي که يک مرد، حس محبت و مهرباني و حمايت همسر خود را مي خواهد اما متاسفانه برخي دختران با تحصيل و شغل خود مي خواهند که قدرت خود را به رخ فرد مقابل بکشند که در اين صورت مردان فراري مي شوند!
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
سلامتي هميشه با دارو بدست نمياد بيشتر اوقات از آرامش خيال آرامش قلب و روح مياد سلامتي با خنده و عشق مياد