جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۲ / ۲۲:۳۰
کد مطلب: 20349
۱

چگونه با کاري که به آن علاقه نداريم کنار بياييم؟

چگونه با کاري که به آن علاقه نداريم کنار بياييم؟
گاهي اوقات شرايط اقتصادي ايجاب مي کند که به شغل هايي روي بياوريم که به انجام آن ها هيچ علاقه اي نداريم يا حتي ممکن است در بازار کار نتوانيم شغل دلخواه مان را انتخاب کنيم، در اين شرايط افراد از سر ناچاري شغل ديگري را انتخاب مي کنند ولي چون آن را دوست ندارند به سختي با شرايط شغلي خود کنار مي آيند.اما فراموش نکنيد حداقل تا وقتي که شغل دلخواه تان را پيدا نکرده ايد بايد با اين شرايط بسازيد، اين مطلب به شما کمک مي کند تا اين «ساختن» برايتان راحت تر شود. مجله زندگي ايده آل  10 راهکار ارائه شده توسط کيت لونز متخصص استراتژي هاي کاري و مديريت حرفه اي را در اين باره ترجمه کرده است که در ادامه بخش هايي از آن را مي خوانيد:
۱ - اهداف هفتگي تعيين کنيد: اگر بتوانيد اهداف بلندمدت تر را به اهداف کوتاه مدت تقسيم کنيد، معمولاً راحت تر مي توانيد کارتان را تحمل کنيد.مثلاً به جاي اين که فکر کنيد لازم است يک سال صبر کنيد تا سابقه بيمه شما يک سال افزايش پيدا کند، فکر کنيد در پايان ماه چقدر درآمد خواهيد داشت. درآمدتان را تقسيم به ۴ براي يک هفته يا حتي تقسيم به تعداد روزهاي ماه کنيد و سعي کنيد فکرتان را روي پولي که در پايان روز از کار به دست مي آوريد متمرکز کنيد.به علاوه شما مي توانيد در کارتان موفقيت هاي کوچک کسب کنيد. فکر کنيد در پايان روز کاري، کار چند نفر را راه انداخته ايد يا به چند نفر کمک کرده ايد. کار شما حتماً نقاط مثبتي هم دارد. سعي کنيد مدام به آن ها فکر کنيد.
۲ - به خود انرژي تزريق کنيد: درست مثل مکمل هاي ويتامين که براي بعضي بدن ها لازم است، شما در اين شرايط سخت لازم است به روان تان انرژي برسانيد. اين کار را با روش هاي مختلفي مي توانيد انجام دهيد، مثلاً مي توانيد کمي از وقت تان را با خواندن مطالب مثبت بگذرانيد، حتي مي توانيد روزهايي کمي شيريني بخريد و با خود به محل کار ببريد تا هم خودتان انرژي بگيريد و هم اينکه انرژي را به همکاران و محل کارتان تزريق کنيد.

۳ - مهارت هاي تان را ارتقا دهيد: نفرت از کار به اين معنا نيست که لازم نيست چيزهاي جديد را از کارتان ياد بگيريد. ياد گرفتن مهارت ها هميشه به نفع شماست. از وقتي که مجبوريد براي کار بگذاريد استفاده کنيد تا در کارتان بهتر شويد. اگر شرکت دوره هاي آموزشي برگزار مي کند حتماً در آن ها شرکت کنيد. از همکاران باتجربه تر بياموزيد و سعي کنيد هر روز بهتر از روز پيش شويد. اين کار باعث مي شود موقعي که کارتان را تغيير مي دهيد، باتجربه تر و تواناتر باشيد و در نتيجه اين توانايي موقعيت هاي شغلي بيشتر و بهتري پيش روي تان قرار بگيرد.

۴ - براي خود وقت بگذاريد: درصد کمي از پولي را که به دست مي آوريد براي خودتان هزينه کنيد. در انتهاي سال سفر برويد، براي خود هديه بخريد، چند شاخه گل رز بخريد و روي ميزتان بگذاريد و هر کاري که فکر مي کنيد براي روحيه تان مفيد است را انجام دهيد. شما براي کاري که انجام مي دهيد مستحق پاداش هستيد.

۵ - با همکاران تان سازگار باشيد: داشتن همکاران خوب و ايجاد روابط دوستي با آن ها مي تواند گذراندن وقت در محيط کار را براي شما لذت بخش کند. خيلي از کارهاي سخت فقط به واسطه همکاران خوب قابل تحمل مي شود. براي همين تا جايي که مي توانيد از مصاحبت با آن ها لذت ببريد. حتماً مي توانيد کسي را در محل کار پيدا کنيد که اخلاقش کمي شبيه به شماست. مي توانيد با او دوست شويد. دوست شما مي تواند درباره مشکلات به وجود آمده در محيط کار به شما کمک کند.
۶ - براي خود هدف بسازيد: اگر فکر مي کنيد هيچ راهي وجود ندارد تا از طريق کار اهداف خود را برآورده کنيد، مي توانيد براي خود اهداف ديگري تعيين و سعي کنيد آن ها را برآورده کنيد. مثلاً مي توانيد روزي نيم ساعت زبان بخوانيد.

7 - اينجا خانه شماست: شما زمان زيادي از روز را در محل کارتان مي گذرانيد پس لازم است آنجا را کمي با سليقه خودتان تغيير دهيد. اگر يک ميز داريد و روي ميزتان نور هست، مي توانيد براي آن يک گلدان بخريد يا قاب عکسي را که دوست داريد روي ميزتان بگذاريد و از لوازم التحرير اداري براي تزيين آن استفاده کنيد يا اين که پس زمينه رايانه را مدام عوض کنيد و براي آن از عکس هاي زيباي طبيعي با مناظر آفتابي استفاده کنيد.اين کار بيشتر از چيزي که فکرش را مي کنيد بر روحيه شما تأثير مي گذارد. مي توانيد روي ميزتان از تقويم هايي استفاده کنيد که روي آن ها شعر يا جملات مثبت نوشته شده است.

8 - در انتهاي روز خود را آرام کنيد: لازم است در هر روز از استرس آن روز به طور کامل خلاص شويد. اگر استرس و ناراحتي کار را در درون خود نگه داريد، روز بعد را بد شروع مي کنيد و همين طور به تدريج نارضايتي شما بيشتر و بيشتر مي شود تا جايي که قابل تحمل نخواهد بود. هر کسي مي تواند براي خود فعاليت هايي پيدا کند که باعث شود در انتهاي روز ناراحتي هاي آن روز را فراموش کند.

9- در کار خوب باشيد: هيچ کس نمي تواند پيش بيني کند در آينده چه پيش خواهد آمد. شايد شما ناچار شويد بعد از ترک همکاري با کار فعلي خود زماني دوباره به آن بازگرديد، پس سعي کنيد هميشه در محيط کار مثبت باشيد. نمي توانيد در آينده بگوييد من چون آن کار را دوست نداشتم در آن بد بودم. به هر حال اين رزومه شماست بنابراين سعي کنيد هميشه در کار خوب و خوش اخلاق باقي بمانيد.

10 - به آينده فکر کنيد: اين درست است که در اين برهه زماني خاص ناچار هستيد اين کار را انجام دهيد اما به ياد داشته باشيد شما مسئول سرنوشت خود هستيد. اگر تا آخر عمر کاري را که دوست نداريد انجام دهيد هميشه ناراحت باقي خواهيد ماند و به مرور فرسوده مي شويد بنابراين در تمام مدتي که کاري را که دوست نداريد انجام مي دهيد، در جست وجوي موقعيت هاي جديد باشيد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
مردم هرگز خوشبختی خود را نمیشناسند اما خوشبختی دیگران همیشه جلو دیدگان آنهاست به داشته هاي خود عميق تَر نگاه كنيم