جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۲ / ۰۸:۴۶
کد مطلب: 21099
۰

رهايي از برچسب زن ذليلي!

دوست عزيز به منظور حل اين مسئله چند پيشنهاد براي شما و همسرتان دارم. توصيه من به شما اين است که اولا مراقب باشيد اطلاعات خصوصي شما از زندگي تان خارج نشود زيرا سيستم خانواده بايد بسته باشد يعني لزومي ندارد ديگران متوجه بشوند که تصميمات زندگي را چه کسي مي گيرد مرد مي گيرد يا زن و يا اصلا در اين خانواده چه خبر است.
دوم اينکه حتي اگر برخي تصميمات را شما مي گيريد بهتر است جلوي ديگران طوري وانمود کنيد که گويي تمام تصميمات را همسرتان مي گيرد و قدرت و عزت شوهرتان را حفظ کنيد زيرا مردها نياز به قدرت دارند و زن ها نياز به محبت و اين نيازهاي اساسي آنهاست. اتفاقا خانم ها نياز به يک مرد قوي در کنار خودشان دارند همانطور که مردها نياز به خانمي دارند که مهربان و با محبت است و به حرف هاي آنان گوش مي دهد بنابراين حفظ قدرت مرد در جمع و جلوي ديگران، احترام گذاشتن به او، تحقير و توهين نکردن، دستور ندادن، به حرفش گوش دادن و چشم گفتن باعث مي شود هم نياز همسرتان به قدرت تأمين و هم جلوي آن دخالت ها گرفته شود و کسي نتواند بگويد که او زن ذليل است و همه تصميمات را شما مي گيريد و اتفاقا بر عکس فکر مي کنند.

۲ توصيه به همسرتان
توصيه من به همسرتان نيز اين است که اقتدارش را افزايش دهد و اجازه دخالت به ديگران را ندهد زيرا رکن اصلي خانواده، مرد است و او بايد سعي کند اجازه ندهد کسي در زندگي اش دخالت کند. مثلا غير مستقيم جواب اين گونه صحبت ها را بدهد يا با شوخي اين حرف ها را رد يا بحث را عوض کند يا حتي اگر شرايط ايجاب مي کند مستقيم بگويد« نه اين طور نيست من با همسرم مشورت مي کنم، در همه خانواده ها کارها بايد بر اساس مشورت انجام شود. بايد گذشت متقابل وجود داشته باشد تا زندگي پيش برود.»

به هر حال بايد سعي کند اين حرف ها روي او تأثير نگذارد. نکته بعد اينکه اگر هم کسي از اين قبيل حرف ها زد همسرتان آن را به شما انتقال ندهد چون در سؤال مطرح کرديد که پيش شما چيزي نمي گويند بنابراين به همسرتان بگوييد از اين به بعد اگر کسي به او چيزي در اين باره گفت به شما نگويد. زيرا بازگو کردن اين گونه صحبت ها جز اين که به شما استرس وارد کند هيچ تأثير ديگري ندارد.
وقتي خانم از اين موضوع و از اين صحبت ها اطلاع پيدا مي کند دچار استرس مي شود و رفتارهاي شوهرش را به اين مسئله نسبت مي دهد که تحت تأثير ديگران است در صورتي که شايد خيلي از اين رفتارها تحت تأثير آنها نباشد ولي چون خانم حساس شده است، چنين تصوري دارد. پس انتقال ندادن اطلاعات از آن طرف هم راهکاري ديگر براي تأمين آرامش شما و همسرتان است.
مريم احمدي / مشاور خانواده -خراسان
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
آنكه مدام از كمبودها و ناراستي هاي زندگي خويش سخن مي گويد دوست خوبي براي تو نخواهد بود .