جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ / ۱۶:۱۶
کد مطلب: 23224
۰

همسری در نقش یک کارآگاه خصوصی!

همسری در نقش یک کارآگاه خصوصی!
وقتی از سر کار برگشت، احساس کردم لباسش بوی عطر زنانه می‌دهد. رفتارش مشکوک بود. بیشتر از همیشه سرحال به نظر می‌رسید. این شب‌ها کمی دیرتر از قبل به خانه برمی‌گردد. هرچند مدام با او تماس می‌گیرم و هر ساعت مطمئن می‌شوم که هنوز شرکت است یا نه اما چیزی ته قلبم می‌گوید که یک جای کار اشتباه است.
چند وقتی است که وقتی می‌خوابد، تلفن همراهش را چک می‌کنم. تماس‌ها، پیامک‌ها اما فایده‌ای ندارد. می‌تواند برخی تماس‌هایش را پاک کند. همیشه می‌ترسم به کسی علاقه‌مند شود، دور از چشم من کارهایی کند که من دوست ندارم و این باعث می‌شود که همیشه مراقب او باشم. مطالب بالا، حال و روز خیلی از خانم‌هاست که فکر می‌کنند اگر مثل کارآگاه‌ها همسرشان را چک کنند و از همه کارهای او مطلع باشند، دیگر او را از دست نمی‌دهند.
برخی از ما به روابط محل کار همسرمان حساسیم، تا آنجا که همیشه دلشوره داشته و شاید بدمان نیاید یک دوربین مدار بسته به او وصل کنیم که از تمام لحظاتش با خبر باشیم، اما این احساس و این نوع رفتار علاوه بر همسرمان به خود ما نیز آسیب می‌رساند، به زندگی‌مان رنگ بی‌اعتمادی می‌پاشد و باعث می‌شود نتوانیم از با هم بودن لذت ببریم. نمی‌خواهم منکر این شوم که این روزها اخبار بی‌وفایی در زندگی زناشویی زیاد به گوش می‌رسد. شاید فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی و شبکه‌های فارسی زبان هم بی‌تاثیر نباشند که مدام با نشان دادن یک مثلث عشقی و روابط موازی، بذر بی‌اعتمادی را در قلب ما می‌کارند، اما چک کردن مدام همسرمان، بی‌اعتمادی به او و زندگی به روش کارآگاهان خصوصی راه مناسبی نیست.

با خودتان روراست باشید
خیانت در ازدواج این روزها شایع شده است، اما به این معنی نیست که هر زن یا مردی به همسرش خیانت خواهد کرد. این مساله بسیار حساس است و باید با دقت مورد بررسی قرار بگیرد. برای این که بتوانید به این حساسیت بیش از حد غلبه کنید، بهتر است کمی با خودمان روراست باشید. اگر همسرمان خطایی نکرده، رفتار معقولی دارد ولی شما بی‌جهت حساسیت نشان می‌دهید، بهتر است تا دیر نشده، کمی روی رفتارتان تجدیدنظر کنید.

فقط به این دلیل که همسرتان شب‌ها دیر به خانه می‌آید و یا زیاد بیرون می‌رود دلیل بر این نیست که به شما خیانت می کند . پس بدون سند و مدرک درست، نتیجه‌گیری نکنید. بنشینید و درست فکر کنید. چه چیزی باعث شده فکر کنید همسرتان خیانت می‌کند؟
همسرتان دیر به خانه می‌آید؟ آیا این دیر آمدن نمی‌تواند به دلایل و
انگیزه‌های مثبت دیگری باشد؟ اگر همه جوانب را درست بررسی کنید شاید به این نتیجه برسید که او در رفتارش هیچ خطایی نکرده است. اما اگر بازهم متقاعد نشدید باید به دنبال شواهد بیشتری باشید تا سوء ظنتان را اثبات کنید. اگر همسرتان با یک زن حرف می‌زند به این معنی نیست که آن زن در زندگی شما وارد شده است. شاید او همکار همسرتان باشد و برای یک مورد کاری به او زنگ زده باشد. معمولاً کسی که شکاک است از همین مثال ساده یک بلوا درست می‌کند. حتی اگر شاهد مکالمه کاری آن‌ها باشد همسرش را تهدید می‌کند که اصلاً چه لزومی دارد آن زن شماره تو را داشته باشد و یا مشکلش را با تو مطرح کند. برای هر رفتار به نظر مشکوکی ممکن است دلایل غیر مشکوک زیادی وجود داشته باشد.

با همسرتان گفتگو کنید

زنانی که مدام شک می‌کنند و مدام هم پی می‌برند که اشتباه کرده‌اند، باید با این مشکل مبارزه کنند، اما اگر شما جزو آن دسته از زنانی نیستید که به ترک دیوار هم مشکوک هستند و این روزها از همسر خود رفتاری می‌بینید که برایتان ایجاد نگرانی می‌کند، بهتر است به جای چک کردن موبایل و کیف او که باعث از بین رفتن حریم شخصی‌اش می‌شود، کمی با خود او صحبت کنید. به او بگویید که تغییر رفتارش آزارتان می‌دهد و از او بخواهید درباره برخی چیزها توضیح دهد.

همسر خوبی باشید
یک روش خیلی مطمئن برای حفظ زناشویی این است که سعی کنید همسر خوبی باشید. حفظ زیبایی ظاهر، مهربانی و انجام وظایف زناشویی می‌تواند به شما کمک کند تا نسبت به جایگاهی که در قلب همسرتان دارید، مطمئن شوید.

پیش دیگران افشای راز نکنید
اشتباه است که درباره سوء ظ‌‌ن هایتان با دیگران صحبت کنید. این موضوع را برای خودتان نگه دارید. مشکلات زناشویی باید بین خودتان باقی بمانند و نفر سوم تا آنجا که ممکن است باید از این مشکلات و اختلافات بی‌خبر باشد. اگر شما نیاز به مشورت دارید باید از یک فرد مطمئن و یک متخصص کمک بگیرید.

گاهی نیاز به مشاوره است
اگر از یک مشاور خانواده کمک گرفتید و او در رفتار همسرتان هیچ نوع نشانه‌ای از خیانت پیدا نکرد باید این مساله را یک مشکل ذهنی در خودتان ببینید و برای درمان از روان‌شناس و رفتاردرمانگر کمک بگیرید.
شکاکیت ویرانگر رابطه عاطفی و جنسی شما است و شما را به پایان رابطه نزدیک می‌کند. اگر درمان نشود نتیجه‌ای جز طلاق ندارد. احساس ناامنی اگر از بین نرود ممکن است درفرد وسوسه خودکشی را تشدید کند. پس اگر شما یا همسرتان دچار این بیماری هستید پیش از اینکه دیر شود باید به دنبال درمان باشید.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
اعتماد به نفس ضرورتاً تضمین کننده موفقیت نیست ولی عدم اعتماد به نفس مطمئناً باعث شکست می‌شود./ آلبرت بندورا