کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

8 راه براي ارتباط دوباره با کودک درونمان!

بيتوته ، خراسان , 21 مهر 1394 ساعت 15:46

کودکي خود را به ياد داريد؟ زماني که همه چيز زيبا و مانند قصه ها بود و شما را غرق شگفتي مي کرد؟ متاسفانه خواسته هاي ما از زندگي مانند کار، روابط انساني ، پول و سلامتي، باعث مي شود کم کم اين حس شگفتي ساز را از دست بدهيم؛ اما اين به معناي نابودي اين احساس نيست!


8 روش براي بازيافتن کودک درون

1- خود را در شرايط ناآشنا قرار دهيد: کارهايي انجام دهيد که واقعا برايتان تازگي دارد:مثل يادگيري زبان جديد يا نواختن يک ساز يا مسافرت! گوپنيک؛ پروفسور فلسفه در دانشگاه برکلي مي گويد: با مسافرت به اماکن جديد، شناخت شما از محيط کمتر مي شود؛ ممکن است گم شويد، زبان آنجا را نمي دانيد. در نتيجه احساس مي کنيد تمامي اين اطلاعات جديد را يک باره دريافت مي کنيد، همان‍ طور که کودکان دنيا را مي شناسند.

2- يادگيري ماجراجويانه را در پيش بگيريد: گوپنيک مي گويد: ما در بزرگسالي سعي در حل کردن مشکلات کنوني خود داريم. کودکان و نوجوانان مشکلي ندارند، بنابراين انرژي آن ها صرف کشف موضوعات جديد مي شود. اين تفاوت بين يادگيري ماجراجويانه (يادگيري براي يادگرفتن) و يادگيري بهره ورانه (يادگيري براي استفاده بردن) است. تجربه هاي جديد صرفا براي لذت تجربه، شما را وادار به تفکر درباره موضوعات مختلف مي کند.

3- عادات خلاقانه داشته باشيد:هر روز لحظاتي را براي انجام فعاليت هاي تقويت کننده خلاقيت اختصاص دهيم. گابريل برن استاين، نويسنده کتاب معجزات اکنون مي گويد: هرچه تجارب خلاقانه جديدي به دست آوريم، بيشتر با کودک درونمان در ارتباط خواهيم بود. خلاقيت به ما آزادي براي خود بودن و حس رهايي مي دهد.

4- بنگريد:دنياي بزرگي اطراف ماست، اما خيلي راحت مي توان با پريدن از يک فعاليت به ديگري از آن غافل شد. برن استاين مي گويد: با بزرگ تر شدن، فراموش کردم به آسمان نگاه کنم. من روز خود را با نگاه کردن به صفحه تلفن همراهم شروع مي کردم و از يک کار به سوي ديگري مي شتافتم و اين امر باعث شد زندگي را فراموش کنم! از کودکان بياموزيد که استاد لذت بردن از اطرافشان هستند! گاه و بيگاه مکثي کنيد تا تمامي آنچه در اطرافتان در جريان است را ببينيد.

5- با کودکان وقت بگذرانيد:گوپنيک مي گويد: وقتي فرصت داشتيد مکثي کنيد و از آرامش بودن در کنار کودکان لذت ببريد. بشماريد و ببينيد يک کودک 2 تا 4 ساله طي 5 دقيقه چند آزمايش انجام مي دهد.

6- هر روز يک کار را با تمرکز کامل انجام دهيد: لزلي بکر فلپس، روان شناس مي گويد: براي چند لحظه به نفس هاي خود توجه کنيد، چند قدم راه برويد و به حرکات و احساسات بدنتان توجه کنيد،يک هويج را قاچ کنيد و به حرکت چاقو روي آن و دستانتان توجه کنيد.

7- روزي يک کار دلخواهتان را انجام دهيد: بکر فلپس مي گويد: برنامه تلويزيوني دلخواهتان را ببينيد، با دوستانتان بگرديد.کودکان همواره مشغول انجام کارهايي هستند که دوست دارند. شما هم روزانه يک کار را براي دل خودتان انجام دهيد! با خواسته هاي خود در ارتباط باشيد تا تجارب و يافته هاي جديدي به دست آوريد.

8- نکات مثبت را بنويسيد: کودکان از اتفاقات کوچکي که برايشان مي افتد شگفت زده مي شوند و تا روزها آن را به ياد دارند و براي والدين شان تعريف مي کنند. بکرفلپس مي گويد: هرشب 3 تجربه مثبتي را که در طول روز داشتيد بنويسيد. اين کار مي تواند به مهمي فارغ التحصيلي يا به سادگي ديدن پروانه اي روي يک گل باشد!

 


کد مطلب: 33450

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/note/33450/8-راه-براي-ارتباط-دوباره-کودک-درونمان

میگنا
  https://www.migna.ir