پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۱۰ دی ۱۳۹۵ / ۱۱:۰۱
کد مطلب: 39570
۱
۱

حکایت تفاوت زنان و مردان در دنیای اقتصاد

حکایت تفاوت زنان و مردان در دنیای اقتصاد
میگنا: تغییرات رنگ ها را می توانید در دنیای تجارت حس کنید. دیگر در این فضا تنها کت و شلوارهای شق و رق و رسمی مردان دیده نمی شود، زنان نیز وارد کارزار شده اند. زنان در آمریکا کنترل نزدیک به پنج تریلیون دلار از سرمایه گذاری های را بر عهده دارند و پتانسیل بالایی برای پیشرفت آنان در آینده وجود دارد. امروزه زنان بیشتر از 51 درصد نیروی کار شرکت های بازرگانی را تشکیل می دهند و حضور آن ها در شرکت های تازه پا گرفته تقریبا دو برابر مردان است. به صورت عمومی پذیرفته شده است که زنان باید مشکلات مالی بیشتری در مقایسه با مردان داشته باشند.

حقیقت این مسئله ناعادلانه و توجیه ناپذیربودن آن است، اما در این باور هم شکی نیست. آمار نشان می دهد در شاخه های مختلف تجاری و اقتصادی 78 درصد زنان با کاری برابر با مردان درآمد کمتری به دست می آورند. این پذیرش عمومی ریشه تمامی مشکلاتی است که شکاف «جنسیتی اقتصادی» را به وجود آورده است.
 
شکاف جنسیتی دیگری نیز وجود دارد که می تواند در دنیای اقتصاد حتی از تفاوت در پرداخت ها هم برای زنان گران تر تمام شود و بر شغل و آینده کاری آن ها تاثیر بگذراد؛ این تفاوت شکاف جنسیتی در سرمایه گذاری است. آمار سال 2015 کمپانی «مدیریت سرمایه گذاری بلک راک» از زنان و مردان شاغل نشان می دهد 63 درصد از مردان شاغل سرمایه گذاری را در دوران بازنشستگی خود آغاز کرده اند، در حالی که این آمار در زنان 53 درصد است. به طور متوسط حساب بازنشستگی مردان 50 درصد از حساب زنان پرتر است.

با توجه به آمار پزشکی که نشان می دهد زنان بین پنج تا شش سال بیشتر از مردان زنده می مانند، دوران بازنشستگی برای زنان مشکلی بزرگ و بلندمدت خواهدبود. ممکن است بسیاری از زنان روی حساب های شخصی بازنشستگی مردان خود تکیه داشته باشند، اما با دیدی واقع بینانه باید گفت بسیاری از آنان این انتخاب را نخواهندداشت؛ زیرا اینجاست که آمار ازدواج و طلاق خود را نشان می دهد. تقریبا 40 تا 50 درصد ازدواج های اول در آمریکا به طلاق خواهدانجامید؛ در نتیجه زنان اقتصادی نباید روی پول مردان خود حساب باز کنند.

همین طور آمار نشان می دهد زنان مستقل مسن تر، در مقایسه با مردان، از نظر روانی به خرج های سنگین تری نیاز دارند و فارغ از لازم بودن ذخیره کردن پول، پول های خود را بیشتر خرج کرده، کمتر ذخیره می کنند.این ترکیب خطرناک متشکل از درآمد پایین تر، خرج بیشتر، ذخیره کمتر و حساب بازنشستگی لاغرتر در مقایسه با مردان به ناامنی مالی زنان خواهدانجامید. با توجه به این حقیقت نگران کننده ضروری است بپرسیم چرا این شکاف جنسیتی وجود دارد و درباره آن چه باید کرد؟

شکاف جنسیتی پرداخت:
از نظر آماری به ازای هر یک دلاری که مردان به خانه می برند زنان 70 سنت به دست می آورند. این گزاره یعنی زنان به طور متوسط حداقل 530 هزار دلار کمتر در دوران زندگی کاری خود سرمایه کسب می کنند؛ پس به همین مقدار، میزان سرمایه گذاری آنان نیز کاهش می یابد. باید در برابر این بی عدالتی در جامعه فرهنگ سازی کرد، اما در عین حال کارهایی هست که خود زنان نیز می توانند به صورت شخصی انجام دهند: «خواستار افزایش حقوق شوید!» این بهترین سرمایه گذاری شخصی شما در دوران زندگی کارتان خواهدبود و راهی ساده برای شروع مبارزه برای آینده مالی ایمن تر به شمار می رود.
 
مسئولیت های خانوادگی: در مقایسه با مردان، زنان ساعت کاری خود را کاهش می دهند تا بتوانند وقت بیشتری برای تربیت فرزندان یا مراقبت از پدر و مادرها داشته باشند و گاهی این فداکاری را بدون گاه به آینده مالی خود و عواقب بلندمدت احتمالی انجام می دهند. به یاد داشته باشید کارنکردن به معنای دریافت کمتر است و دریافت کمتر، یعنی سرمایه گذاری کمتر، در این زمینه نیز جامعه باید حرکتی رو به جلو داشته باشد و مردان مسئولیت های خانوادگی بیشتری را قبول کنند.

طلاق: حتی در یک طلاق منصفانه که دو طرف با رضایت این کار را انجام دهند زنان ضربه بیشتری متحمل می شوند و بار بیشتری را به دوش می گیرند، به ویژه اگر پای تربیت فرزند هم درمیان باشد. یک طلاق می تواند در مقایسه با مردان ضربه بیشتری به آینده کاری زنان وارد کند و در محیط کار مشکلات بیشتری برای آنان به وجود آورد. این مشکلی است که نباید بر آن تمرکز کرد، اما اندیشیدن به آن در پس ذهن می تواند زنان را برای واکنش بهتر به آن آماده کند و آینده مالی بهتری را برایشان تضمین کند.

هزینه زندگی: با در نظر داشتن واقعیت باید اعتراف کرد در مقایسه با مردان، زندگی زنان هزینه بیشتری دارد. برای شروع کمد لباس، لوازم آرایشی و بهداشتی زنان را با مردان مقایسه کنید تا اعتراف به این قضیه کار دشواری نباشد. فارغ از همه این ها، زنان برای خانه و ماشین هم خرج های گران تری روی دستشان می ماند. در مقایسه مردان آن ها وام هایی با بهره بالاتر را هم دریافت و به راحتی آن ها را خرج می کنند. نگاهی از سر آینده نگری به تمامی عمر می تواند به صورت بالقوه بسیاری از این هزینه ها کم کند.

شکاف جنسیتی سرمایه گذاری: زنان، در مقایسه با مردان، بیشتر به ذخیره کردن پول عادت دارند، اما این ذخیره را کمتر به سرمایه گذاری تبدیل می کنند و پول های نقد آن ها برای وسایلی صرف می شود که دوست دارند بخرند، و این گونه در زمینه سرمایه گذاری بین زنان و مردان شکافی عمیق ایجاد شود؛  همه این ها در حالی است که مردان، در مقایسه با زنان، سرمایه گذاران بهتری نیستند.
 
زنانی که با سرمایه مشابه با مردان به دنیای سرمایه گذاری پای می گذارند بسیار موفق تر هستند و سود بیشتری کسب می کنند. زنان بیشتر به مشاوران حرفه ای رجوع می کنند و مشورت پذیرتر هستند، در حالی که مردان خودشان تصمیم می گیرند؛ این امر عاملی است که زنان را سرمایه گذاران موفق تری می کند. زنان با پول احساسی تر رفتار می کنند و این ویژگی مثبتی برای یک سرمایه گذار است ؛ زیرا زنان نگرانی بیشتری دارند و در نتیجه همه  جوانب امور را با موشکافی بیشتری می سنجند، بیشتر دقت می کنند و در نتیجه انتخاب بهتری دارند.
کانال میگنا
ماهنامه آینده روشن
مرجع : برترینها migna.ir
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

ali
Iran, Islamic Republic of
لطفا منبع مطلب را مشخص فرمایید. ظاهرا این مطلب متعلق به کشورهای دیگر است که زنان مسئولیت فرزند را بعد طلاق بر عهده دارند
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
کسانی که شما را دوست دارند حتی اگر هزار دلیل برای رفتن وجود داشته باشد هرگز رهایتان نخواهند کرد، آنها یک دلیل برای ماندن خواهند یافت.