شنبه ۴ تير ۱۴۰۱ - 25 Jun 2022
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۵ آبان ۱۴۰۰ / ۱۰:۰۹
کد مطلب: 55667
۲۳
۱

تاب‌آوری راز ماندگاری / سارا حق بین

باشگاه تاب آوری
تاب‌آوری راز ماندگاری / سارا حق بین
زندگی همواره بالا و پایین‌های بسیاری دارد که موجب به چالش کشیدن ما و چشیدن طعم سختی می‌شود. در واقع در زندگی اغلب اوقات اوضاع به همان شکلی که پیش‌بینی و برنامه‌ریزی کرده‌ایم پیش نمی‌رود مانند این روزهای شیوع بیماری کرونا و قرنطینه که به جرأت هیچ‌یک از ما تصور آن را هم نداشتیم.

اما در همین روزهای سخت و پُر استرس و با وجود مشکلات ناشی از این بیماری و پیامدهایش، هستند افرادی که در سپری کردن این ایام موفق‌ترند و از سلامت روانی بالاتر و در نتیجه سلامت جسمی بهتری برخوردارند.
چه چیزی یا چه ویژگی شخصیتی در این افراد موجب این تمایز می‌شود؟ تفاوت آن‌ها با دیگران چیست؟

در حقیقت این افراد دارای حد بالایی از انعطاف‌پذیری، مقاومت و تاب‌آوری هستند که موجب می‌شود با شرایط موجود بهتر کنار آمده، کمتر تحت تأثیر شرایط استرس‌زا قرار گیرند و تسلیم سختی‌ها و شرایط نامناسب نشوند و در عوض تلاش کنند با تمام قوا و توانایی‌ها و بکارگرفتن داشته‌هایشان از این دشواری عبور کنند. آن‌ها با تغییر دیدگاه خود نسبت به موانع و مشکلات، به آن‌ها به عنوان یک مزیت و فرصتِ رشد نگاه می‌کنند.
خوشبختانه همه ما دارای سطحی از تاب‌آوری هستیم و ‌می‌توانیم آن‌را افزایش دهیم تا کمتر در برابر فشارهای زندگی آسیب‌پذیر باشیم. بهتر است این نگرش را در خود ایجاد کنیم که به جای تسلیم شدن، عقب‌نشینی و ناامیدی از موانع چه دردناک، بزرگ یا کوچک، از آن
به عنوان فرصتی برای رشد و یادگیری، استقبال کنیم. هر چه بیشتر این پذیرش را داشته باشیم، فرصت‌های بیشتری برای موفقیت خواهیم داشت. پش بیایید به جای تسلیم شدن، حرکت بعدی رو به جلو را طراحی کنیم.


10 راهکار برای افزایش تاب آوری:
1. سرسخت و سخت رو باشید و همواره انتظار شکست خوردن و روبرو شدن با موانع را داشته باشید.
2. تمایل به راحتی را رها کنید و قدم در مسیرهای جدید هر چند سخت بگذارید.
3. رضایت فوری را برای تحقق اهداف خود در بلندمدت به تأخیر بیندازید.
4. تاب‌آوری مانند یک فنر است که در مقابل فشار از خود انعطاف نشان می‌دهد. قدرت فنر خود را تقویت کنید.
5. به تجربیات، روش‌ها و درس‌هایی که در گذشته در مواجهه با شرایط سخت کسب کردید، رجوع کنید.
6. تردیدهایی را که مانع انعطاف شما هستند شناسایی کرده و آن‌ها را مهار کنید.
7. بالا و پایین‌های زندگی‌تان را مدیریت کنید. موفقیت‌ها را جشن بگیرید و شکست‌ها را خیلی جدی نگیرید.
8. از گرفتار شدن در اثر «چه جهنمی» اجتناب کنید. این نگرش فقط آسیب‌ها را تشدید می‌کند. از خود بپرسید در چنین شرایطی چه چیزهایی می‌توانید یاد بگیرید که به رشد شما کمک کند.
9. خودگفتگویی مثبت و خوش‌بینی را تمرین کنید. به جای سرزنش کردن، خودتان را تشویق کنید.
10. هنگام سقوط، خود را بگیرید. پس از یک وضعیت دلسردکننده، با دلسوزی و شفقت‌ورزی از خود حمایت کنید تا انگیزه و انرژی شما سریع‌تر برگردد.
 
ترجمه ساراحق بین از اینجا
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

سینا ماهری
Iran, Islamic Republic of
سلام،
این نکته ای هستش که بسیاری از ما و حتی سر سخت ترین ما با اون دست و پنجه نرم می کنیم،
ممنون از متن مفید و بجا و ترجمه عالی و روان
به کودک‌تان نامه بنویسید
این رفتارها مردان را روانی می‌کند!
چرا روان‌آزار‌ها، کاریزماتیک و جذابند؟!
توانایی نه شنیدن
این جملات منفی را به دلبندتان نگویید
اصلی‌ترین اختلافات در دوران عقد و نامزدی
مردم خبر زده شده‌اند!
اعتیاد به دارو‌های آرام بخش چیست؟
تاثیر خشونت والدین بر کودکان
ارتباط خود زنی و پردازش درد
همراهی با افراد سمی و پیج‌های اینفلوئنسر‌ها آسیب‌زا است؟
روان‌شناس ایستاده
هیچوقت برای تبدیل شدن به کسی که میخواستین باشین دیر نیست... فقط کافیست اولین قدم را بردارید.