کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قيمت کتاب هاي درسي دوره هاي تحصيلي راهنمايي و دبيرستان اعلام شد

30 مرداد 1389 ساعت 19:01


 اداره کل چاپ و توزيع کتب درسي وزارت آموزش و پرورش قيمت کتاب هاي درسي دوره راهنمايي و دبيرستان در سال تحصيلي 1390-1389 را اعلام کرد.
به گزارش روز شنبه خبرنگار اجتماعي ايرنا، قيمت کتاب هاي سال اول و دوم راهنمايي به ترتيب شش هزار و 300 و شش هزار و 200 تومان اعلام شده است.
قيمت کتاب هاي سال سوم راهنمايي پسران و دختران نيز شش هزار و 700 تومان اعلام شده است.
همچنين قيمت کتاب هاي سال اول دبيرستان در سال تحصيلي جديد، پنج هزار و 600 تومان است.
قيمت کتاب هاي درسي سال دوم رياضي هفت هزار و 400 تومان، دوم انساني هشت هزار و 200 تومان و سال دوم تجربي هفت هزار و 500 تومان اعلام شده است.
قيمت کتاب هاي سال سوم تجربي شش هزار و 800 تومان ، سوم رياضي هشت هزار و 300 تومان و سوم انساني نيز هفت هزار و 600 تومان اعلام شده است.
دانش آموزان و اولياي آنان، کتاب هاي درسي دوره راهنمايي و دبيرستان را مي توانند در تمام طول سال از چهار فروشگاه ذيل دريافت کنند.
فروشگاه شماره 1 واقع در تهران -کيلومتر 17 جاده مخصوص کرج- خيابان 61، فروشگاه شماره 2 واقع در خيابان انقلاب- مقابل دانشگاه تهران- ابتداي خيابان دانشگاه- پلاک 7 و 9، فروشگاه شماره 3 واقع در خيابان فدائيان اسلام- جنب کوچه عظيمي- پلاک 208 تا 210 و فروشگاه شماره 4 واقع در کرج- بين چهار راه مصباح و هفت تير قرار دارد. توزيع كتب‌ درسي از هفته اول شهريور در شهرستانها و از20شهريور درتهران مدير كل چاپ و توزيع كتاب‌هاي درسي وزارت آموزش و پرورش گفت: توزيع كتاب‌هاي درسي از هفته آينده در استان‌هاي كشور و از 20 شهريور در تهران آغاز مي‌شود. به گزارش خبرنگار ايلنا، احمد حسيني با اشاره به اينكه وزارت آموزش و پرورش براي سال تحصيلي امسال يك‌هزار و 130 عنوان كتاب درسي با شمارگان بيش از 135 ميليون جلد را در اختيار دانش‌آموزان سراسر كشور قرار مي‌دهد،گفت: تعداد كتاب‌هاي چاپ شده بر اساس آماريست كه مركز آموزش نيروي انساني و آمار فن‌آوري‌ وزارت آموزش و پرورش در اختيار اداره كل چاپ و توزيع كتاب قرار داده است.
مدير كل چاپ و توزيع كتاب‌هاي درسي ادامه داد: براساس برنامه زمان‌بندي، توزيع كتاب‌هاي دوره راهنمايي و دبيرستان در استان‌ها از هفته اول شهريور ماه در چهار هزار و 200 كتاب فروشي و در استان تهران نيز در يك‌هزار و 200 كتابفروشي از 20 شهريورآغاز مي‌شود.
حسيني افزود: همچنين كتاب‌هاي درسي دوره ابتدايي در شهرستان‌ها از هشتم شهريور ماه و در تهران از 15 شهريور توزيع مي‌شود و كتاب‌هاي فني و حرفه‌اي و كاردانش نيز از 25 شهريور ماه در اختيار واحدهاي آموزشي مربوطه قرار خواهد گرفت.
وي با بيان اين كه قيمت كتب‌هاي درسي همان قيمت پشت جلد كتاب‌ها است، افزود: امسال قيمت تمام شده كتاب‌ها در قالب پوستر چاپ شده و در اختيار كتابفروشي‌ها و فروشگاه‌ها قرار گرفته است و اين مراكز ملزم به نصب اين پوستر در محل فروش كتب‌ هستند تا همه دانش‌آموزان و اولياء از قيمت‌هاي كتب‌ مطلع شوند.
مدير كل چاپ و توزيع كتاب‌هاي درسي ادامه داد: امسال يارانه‌ كتاب براي چاپ كتاب‌هاي درسي لحاظ شده است و 37 ميليارد و 500 ميليون تومان يارانه‌ جهت چاپ و توزيع كتاب‌ها در اختيار اين اداره كل قرار گرفته است.
حسيني در رابطه با تغييرات كتاب‌هاي درسي امسال اعلام كرد: كتاب ابتدايي « بخوانيم و بنويسيم» دستخوش تغييرات جلدي گرافيكي و هنري قرار گرفته است و همچنين اين تغييرات براي كتاب‌هاي فارسي اول راهنمايي، تاريخ اول راهنمايي، تاريخ سوم راهنمايي، قرآن چهارم دبستان و حسابان سال سوم رياضي و فيزيك لحاظ شده است و امسال دانش‌آموزان اين دروس را با جلد و گرافيك‌هاي هنري جديدي در اختيار دارند.
وي ادامه داد: از 17 مهر امسال نيز تك فروشي در سراسر كشور آغاز مي‌شود و دانش‌آموزاني كه به هر دليل مشكلي براي كتاب‌هايشان به وجود آيد، مي‌توانند در طول سال تحصيلي اين كتا‌ب‌ها را از كتابفروشي‌هاي انتشارات مدارس و همچنين چاپ نشر ايران دريافت كنند.
مدير كل چاپ و توزيع كتاب‌هاي درسي در رابطه با قيمت كتاب‌هاي درسي گفت: در مقطع ابتدايي براساس پايه عبارت است از پايه اول 26 هزار ريال، دوم پايه 35 هزار ريال، پايه سوم 47 هزار ريال، پايه چهارم 41 هزار ريال و پايه پنجم ابتدايي نيز 44 هزار ريال است.همچنين سال اول راهنمايي 63 هزار ريال، سال دوم 62 هزار ريال و سال سوم 67 هزار ريال تعيين شده است.
مدير كل چاپ و توزيع كتاب‌هاي درسي وزارت آموزش و پرورش درباره قيمت كتاب‌هاي مقطع متوسطه نيز گفت:‌ قيمت كتب سال اول دبيرستان 56 هزار ريال، سال دوم تجربي را 75 هزار ريال، سال سوم تجربي را 68 هزار ريال، دوم رياضي را 74 هزار ريال و سوم رياضي 83 هزار ريال، دوم انساني 82 هزار ريال و سوم انساني 76 هزار ريال است.
وي قيمت كتاب‌هاي پيش دانشگاهي براي رشته تجربي را 51 هزار ريال، علوم انساني 52 هزار ريال و براي رشته ريضي 45 هزار ريال عنوان كرد و خطاب به والدين و دانش‌آموزان گفت: خانواده‌ها مي‌توانند در صورت بروز هر گونه مشكلي، موارد با شماره تلفن 88827778 به اداره كل چاپ و توزيع كتاب اطلاع دهند.


کد مطلب: 1030

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/1030/قيمت-کتاب-هاي-درسي-دوره-تحصيلي-راهنمايي-دبيرستان-اعلام

میگنا
  https://www.migna.ir