کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دلایل وزیر آموزش و پرورش برای اجرای طرح "یک معلم برای 3 پایه ابتدایی"

20 ارديبهشت 1391 ساعت 18:35


وزیر آموزش و پرورش به ذکر دلایلی برای اجرای نظام "دوری" پرداخت و گفت: دانش‌آموزان به راحتی با معلم کلاس دوم ارتباط برقرار نمی‌کنند.
حمیدرضا حاجی‌بابایی، وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه معلم کلاس اول ابتدایی‌ام را هیچگاه فراموش نمی‌کنم، اظهار داشت: معتقدم "معلم" سه سال اول ابتدایی باید یک نفر باشد.

وی در توضیح این مطلب ادامه داد: اولین دیدار خیلی مهم است و دانش‌آموز کلاس اول برای اولین بار با یک معلم آشنا می‌شود، مانند اولین باری که یک فرد به زیارت می‌رود و یک صفای خاصی دارد.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه عارضه جدا شدن دانش‌آموز از معلم کلاس اول بالاست، اضافه کرد: وقتی سال اول ابتدایی تمام می‌شود و دانش‌آموز به سال دوم می‌رود، به راحتی با معلم پایه دوم دبستان آشنا نمی‌شود؛ به همین دلیل ما نظام "دوری" را تعریف کرده‌ایم و در آن معلم ابتدایی تا سه سال همراه دانش‌آموز است.

وی در پاسخ به این پرسش که «اگر دانش‌آموز نتواند با معلم ارتباط برقرار کند، چه اتفاقی می‌افتد؟» گفت: باید اشکالات را برطرف کنیم زیرا در این صورت مطمئناً بین معلم و دانش‌آموز اشکالی است که باید برطرف شود.

وزیر آموزش و پرورش افزود: البته اگر تمام اشکالات را هم برطرف کنیم، ممکن است یک درصد استثنا وجود داشته باشد ولی در هر حال به دنبال حل مشکل هستیم.


کد مطلب: 10920

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/10920/دلایل-وزیر-آموزش-پرورش-اجرای-طرح-یک-معلم-3-پایه-ابتدایی

میگنا
  https://www.migna.ir