کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اجرای حکم بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت تصویب شد

24 ارديبهشت 1391 ساعت 17:21


اجرای حکم بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت در مجلس شورای اسلامی تصویب شد.

با نظر موافق نمایندگان اجرای حکم بازنشستگی بیش از موعد کارکنان دولت و هزینه‌های آنها از محل منابع دستگاه‌ها و واگذاری اموال دولتی قابل پرداخت است.

نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر امروز (یکشنبه 24 اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی و در ادامه بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه 91 کل کشور با جزء 7 بند 13 موافقت کردند.

بر مبنای جزء 7 بند 13 اجرای این حکم از محل منابع دستگاه‌ها و واگذاری اموال دولتی قابل پرداخت است.

      ارائه طرح جایگزین بازنشستگی پیش از موعد مدیرکل امور اداری و تشکیلات آموزش و پرورش از تفویض اختیار روند نقل و انتقال فرهنگیان به آموزش و پرورش استان‌ها خبر داد و گفت: طرحی به جای بازنشستگی پیش از موعد در مجلس در حال بررسی است.
به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا»، جعفر بابایی مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: فرایند جذب برای بکارگیری همه فارغ التحصیلان تربیت معلم که مشکل نظام وظیفه نداشته باشند در حال پیگیری است و امید است از اول مهرماه سال 91 جذب شوند.

وی اضافه کرد: فارغ التحصیلانی که مشکل نظام وظیفه دارند می‌توانند به عنوان سرباز معلم در آموزش و پرورش مشغول کار شوند و در پایان خدمت نظام وظیفه، جذب می‌شوند.

بابایی ادامه داد: تمهید مقدمات جذب 25 هزار دانشجو برای تحصیل در دانشگاه فرهنگیان فراهم شده و سهمیه استان‌ها به معاونت توسعه مدیریت و سرمایه نیروی انسانی ریاست جمهوری جهت اخذ مجوز بکارگیری ارسال شده است.

وی در مورد نقل و انتقالات نیز گفت: بر خلاف سال‌های گذشته که نقل و انتقالات از طریق سامانه متمرکز و کامپیوتری انجام می‌شد، با توجه به استقرار طرح "3-3-6 "نقل و انتقالات به طور کامل به استان‌ها تفویض شده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش، بابایی در مورد بازنشستگی پیش از موعد بیان کرد: با توجه به نیاز آموزش و پرورش و عدم تأمین اعتبار لازم، بازنشستگی پیش از موعد محقق نشده است؛ در عین حال طرحی در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است که در صورت تصویب به موجب آن فرهنگیان بتوانند با سنوات خدمت انجام شده بازنشسته شوند.


کد مطلب: 11016

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/11016/اجرای-حکم-بازنشستگی-پیش-موعد-کارکنان-دولت-تصویب

میگنا
  https://www.migna.ir