کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بیشترین عامل مرگ دختران نوجوان!

10 تير 1391 ساعت 8:01


این فاجعه صرفا برای مادران نمی‌باشد، بلکه فرزندان این نوجوانان نیز، در صورتی که مادران‌شان زیر 18 سال باشند، 60 درصد احتمال مرگ در آنها بیشتر می‌باشد. به گزارش جام نیوز به نقل از سایت ایندیپندنت، طبق گزارش یک سازمان بین المللی خیریه، بارداری بزرگ‌ترین عامل مرگ و میر دختران در سرتاسر دنیا می‌باشد. طبق گزارش سازمان کودکان را نجات دهید، سالانه یک میلیون نوجوان دختر بر اثر بارداری یا زایمان، دچار فوت و یا مصدومیت می‌شوند.
در گزارش جدید، این سازمان خیریه کودکان، هشدار می‌دهد که دختران زیر 15 سال، پنج برابر احتمال بیشتری دارد که در مقایسه با زنانی که در دهه بیست سالگی می‌باشند، بر اثر بارداری فوت کنند. طبق این گزارش، بیش از 25 هزار دختر زیر 18 سال، هر روز ازدواج می‌کنند. بسیاری از آنها، قبل از رشد بدن‌شان، به سرعت باردار می‌شوند.
"جاستین فورسیث"، مدیر این سازمان می‌گوید: "مسئله کودکان که باردار می‌شوند و به خاطر عدم رشد بدن‌شان هنگام زایمان فوت می‌کنند، یک رسوایی جهانی می‌باشد.

این فاجعه صرفا برای مادران نمی‌باشد، بلکه فرزندان این نوجوانان نیز، در صورتی که مادران‌شان زیر 18 سال باشند، 60 درصد احتمال مرگ در آنها بیشتر می‌باشد.
این گزارش همچنین دریافت که در سرتاسر دنیا، یک پنجم از مادران را دختران نوجوان تشکیل می‌دهند که در سن 18 سالگی، باردار می‌شوند.


کد مطلب: 12272

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/12272/بیشترین-عامل-مرگ-دختران-نوجوان

میگنا
  https://www.migna.ir