کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

6 استان پرخطر از نظر اعتياد

27 تير 1391 ساعت 18:23


معاون درمان و پيشگيري از اعتياد سازمان بهزيستي كشور مي‌گويد كرمان، كرمانشاه، گلستان، اصفهان، تهران و خراسان رضوي از استان‌هاي پرخطر از نظر ابتلا به اعتياد به حساب مي‌آيند.


فريد براتي‌سده افزود: به طور متوسط هر 35 معتاد نيازمند يك مدديار است تا بتواند او را از نظر مسائل راهنمايي كرده و مشكلات آنان را رفع كند كه متاسفانه در اين زمينه كاستي‌ها و كمبودهايي وجود دارد.

وي افزود: حضور مددكاران اجتماعي در كنار اين افراد و همچنين خانواده‌ها مهم‌ترين عواملي هستند كه مي‌توانند براي جلوگيري از بازگشت مجدد معتادان به موادمخدر موثر باشند.

وي با بيان اين‌كه بيش از 70 درصد معتادان قبل از اعتياد داراي شغل بودند و بسياري از آنها بعد از ترك اعتياد، شغل خود را از دست داده‌اند، گفت: به همين دليل اشتغال، توانمندسازي، حرفه‌آموزي و مسكن بهبوديافتگان در اولويت برنامه‌هاي سازمان بهزيستي قرار دارد.

براتي سده با اشاره به اين‌كه سال گذشته 432 هزار معتاد از خدمات سازمان بهزيستي استفاده كرده‌اند، افزود: حدود 100 هزار نفر از اين افراد از مراكز اقامتي و كمپ‌هاي تحت پوشش اين سازمان بهره‌مند شده‌اند.

وي با بيان اين مطلب كه ماندگاري معتادان بعد از ترك بين 5 تا 7 درصد است، گفت: متاسفانه به دليل ماهيت بيماري معتادان و همچنين شرايط اجتماعي، ميزان اوج بيماري بسيار بالاست به طوري كه 90 تا 92 درصد معتادان پس از ترك مجددا به سمت اعتياد بازمي‌گردند. (ايرنا)


کد مطلب: 12651

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/12651/6-استان-پرخطر-نظر-اعتياد

میگنا
  https://www.migna.ir