کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

90 درصد فارغ‌التحصيلان هيچ مهارتي در دانشگاه كسب نكرده‌اند

24 شهريور 1389 ساعت 18:53



به گزارش خبرگزاري فارس از سنندج، محمدمهدي‌ نژادنوراني عصر امروز در چهلمين نشست معاونان پژوهشي دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارك‌هاي علم و فناوري كشور اظهار داشت: ايجاد وحدت وجودي، يكدلي و فاصله گرفتن از روزمرگي به منظور ايجاد تمركز يكي از مهم‌ترين اهداف اين همايش است.
به گفته وي، تبيين جهاد و تلاش علمي مسئله‌اي است كه بايد در اين همايش‌ها بررسي شود.
معاون پژوهشي و فناوري وزير علوم، تحقيقات و فناوري بيان كرد: چگونگي فعاليت و شيوه حركت براي رسيدن به ارتقاي علمي از اهميت بسياري برخوردار است و آنچه كه اسلام نشان داده بحث شيوه جهادي است كه در جهاد جهت‌گيري نهفته وجود دارد و كسي كه براي خدا كار كند به ارتقاي علمي مورد نظر دست مي‌يابد.
نژادنوري با بيان اينكه در بحث روحيه جهادي حداكثر خروجي به ازاي حداقل ورودي است، اظهار داشت: جهاد وقتي كه علمي مي‌شود همه وارد صحنه مي‌شوند و جهاد علمي هم جهاد شيوه ميانبر است و هيچ گروهي به‌ غير از معتقدان به خدا به اين راه نمي‌رسند.
معاون پژوهشي و فناوري وزير علوم، تحقيقات و فناوري خاطرنشان كرد: كساني كه از خدا و نظام طبيعت پيروي مي‌كنند جهاد هستي با آنان هماهنگ عمل كرده و شيوه ميانبرها را براي رسيدن به درجه علمي مطلوب طي مي‌كند.
وي با بيان اينكه در حال حاضر بسياري از امكانات و تجهيزات دانشگاهي بدون استفاده و راكد مانده است، گفت: كارهاي نكرده بسياري وجود دارد كه بايد انجام شود و به نتيجه رساندن اين برنامه‌ها منابع و نيروي كارآمد و تلاش معاونان پژوهشي را مي‌خواهد.
نژاد‌نوري با اشاره به اهانت به ساحت مقدس قرآن كريم اظهار داشت: اگر به گفته اجانب قرآن كتابي معمولي است دليلي براي به آتش كشيدن آن نيست.
وي تصريح كرد: چون قرآن به عنوان كتاب مقدس مسلمانان در صحنه‌هاي مختلف وارد عمل شده براي آنان قابل تحمل نيست.
معاون پژوهشي و فناوري وزير علوم، تحقيقات و فناوري گفت: پيروي از قرآن موفقيت ما را نيز در سرمايه‌هاي علمي تضمين مي‌كند.
وي با بيان اينكه اقدامات بسياري در راستاي ارتقاي سطح علمي دانشگاه‌‌ها از جمله تغيير آيين‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها و بودجه‌ها وجود دارد، افزود: لايحه تأسيس شركت‌هاي دانش‌بنياد تنظيم شده و آيين‌نامه‌اي در ارتباط با نظرخواهي ابلاغ شده است و در صورت عدم نظر تا دو هفته ديگر به تصويب رسيده و اجرايي مي‌شود.
وي بر ايجاد مركز توسعه فناوري تأكيد كرد و گفت: در پايان‌نامه‌هاي دانشجويان از اين به بعد بايد نيازمحوري رعايت شود و نتايج پژوهش‌ها و تحقيقات بايد به صورت عملي اجرايي شود.


کد مطلب: 1328

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/1328/90-درصد-فارغ-التحصيلان-هيچ-مهارتي-دانشگاه-كسب-نكرده-اند

میگنا
  https://www.migna.ir