کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ثبت‌نام ‌نوزادان ‌در ‌مدرسه

11 مهر 1391 ساعت 10:15


دبیر اول کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه در برخی مدارس ثبت‌نام نوزاد نیز انجام می‌شود، گفت: برخی مدارس ثبت‌نام چهار سال آینده را هم انجام دادند.
محمد اسماعیل سعیدی، دبیر اول کمیسیون اجتماعی مجلس به وضعیت علمی مدارس اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر شاهدیم برای ثبت‌نام در برخی مدارس یک مسابقه راه افتاده است و خانواده‌ها تمایل دارند فرزندانشان را در مدارس دولتی یا غیر دولتی ثبت‌نام کنند که عنوان "بهترین مدرسه" دارند. وی ادامه داد: بنده اطلاع دارم برخی مدارس ثبت‌نام چهارسال آینده را هم انجام دادند، حتی در برخی موارد، والدین، مدرسه مورد نظر نوزادشان را برای تحصیل در چند سال آینده مشخص کرده و وجوهی نیز برای ثبت‌نام نوزاد به مدرسه پرداخت کرده‌اند.

* باید سطح علمی در تمام مدارس بالا برود
سعیدی با بیان اینکه مدارس فوق برای افزایش کیفیت، تلاش زیادی می‌کنند، افزود: این مدارس بهترین معلمان را می‌آورند و کار بسیار خوبی انجام می‌دهند، اما چند درصد مردم می‌توانند از آنها بهره‌مند شوند. وی تأکید: آموزش و پرورش باید سطح آموزش را در تمام مدارس دولتی به حدی بالا ببرد تا بتوانند با این "مدارس خوب" رقابت کنند.

* مدارس گرفتار نمره شده‌اند
دبیر اول کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه خانواده‌ها دغدغه ثبت‌نام فرزند در مدرسه را دارند، گفت: دو موضوع برای خانواده‌ها مهم است که یکی "امنیت اخلاقی" و دیگری "سطح علمی" است. وی با بیان اینکه در حال حاضر سطح علمی مدارس خیلی متفاوت است، اظهار داشت: هم‌اکنون ارزشیابی عملکرد مدرسه با نمره است؛ مدارس گرفتار نمره شدند و دغدغه مردم همین موضوع است. سعیدی با تأکید بر اینکه در حال حاضر تعداد محدودی از مدارس دارای سطح علمی‌ بالایی هستند، ادامه داد: نمی‌گویم مدارس در نمره دادن دخالت می‌کنند اما گاهی اوقات نوع تدریس و شیوه امتحان گرفتن به گونه‌ای است که دانش‌آموز می‌فهمد باید چه سؤالاتی را بخواند تا نمره بگیرد.

منبع: خبرگزاری فارس


کد مطلب: 14412

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/14412/ثبت-نام-نوزادان-در-مدرسه

میگنا
  https://www.migna.ir