کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بیشترین طلاق‏ها چه زمانی رخ می دهد؟

22 آبان 1391 ساعت 5:31



یک کارشناس مسائل خانواده گفت: بیشترین آمار طلاق مربوط به پنج سال اول زندگی زوجین است که بر سر بایدها و نبایدها رخ می‏دهد.

سیدرضا سیدحسینی در نشست بسیج دانش‏آموزی بسطام که هم‌زمان با هفته خانواده برگزار شد، در سخنانی با اشاره به لزوم توجه به خانواده اظهارداشت: باید روی خانواده‏ها کار شود چراکه زیربنای جامعه خانواده است و اگر خانواده سالم باشد، به تبع آن جامعه نیز سالم خواهد بود.

وی با بیان اینکه تمام مشکلات روحی و روانی خانواده‏ها از استرس و اضطراب است، افزود: باید تلاش شود تا اضطراب از خانواده‏ها رخت بربندد و نیاز به آموزش خانواده‏ها در کنترل این موضوع بسیار احساس می‏شود.

این کارشناس مسائل خانواده در ادامه عنوان‌کرد: نگاه به خانواده باید دید سیستمی باشد و هر کدام از اعضا نسبت به نقش خود توجیه شوند و آموزش‏های لازم را کسب کنند تا بتوانند نقش خود را به نحو مطلوب انجام دهند.

سیدحسینی با اشاره به افت خانواده‏ها بیان‌کرد: برای جلوگیری از افت خانواده‏ها، محور خانواده باید مدنظر باشد و این کار با آموزش در مراحل اولیه ممکن می‏شود.

وی با تأکید بر اهمیت پنج سال نخست زندگی تصریح‌کرد: بیشترین آمار طلاق مربوط به پنج سال اول زندگی زوجین است که به دلیل بایدها و نبایدها رخ می‏دهد.

این کارشناس مسائل خانواده ادامه‌داد: باید زوج‏های جوان قبل از ازدواج در کلاس‏های مشاوره خانواده حاضر و با زندگی مشترک و بایدها و نبایدها آشنا شوند.

سیدحسینی بنیاد خانواده را قوی‏ترین مأمن رشد و تربیت افراد دانست و گفت: دشمنان امروز این مأمن را هدف قرار داده‏اند و تمام تلاش آنها در ناامن‌کردن این محیط سالم است و خانواده‏ها باید نسبت به این تهدیدات آشنا شوند و راهکار مناسب را دریافت کنند.

منبع: خبرگزاری فارس


کد مطلب: 15180

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/15180/بیشترین-طلاق-ها-زمانی-رخ-می-دهد

میگنا
  https://www.migna.ir