کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عكس/ نمایشگاه هوشمندسازی مدارس

9 اسفند 1391 ساعت 11:01


مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: نمایشگاه هوشمندسازی مدارس در کرمانشاه با هدف ارتقاء تکنولوژی آموزشی برگزار شد. جلال امینی در رابطه با برگزاری نمایشگاه هوشمندسازی مدارس امروز در گفت‌و‌گو با فارس در کرمانشاه اظهار داشت: در این نمایشگاه ما تلاش داریم زمینه‌سازی را برای فرهنگ هوشمندسازی معلمان، اولیا و دانش آموزان فراهم کنیم و تکنولوژی آموزشی را ارتقاء دهیم. مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه ادامه داد: با استفاده از شرکت‌های مجرب و توانمند تکنولوژی‌های جدید آموزشی در کلاس‌های مختلف به معلمان، دانش آموزان و اولیاء آموزش داده می‌شود.

امینی با اشاره به اینکه 5 کلاس آموزشی برای معلمان و دانش‌آموزان برگزار می‌شود، افزود: 2 کلاس دیگر برای خود دانش‌آموزان برگزار شده که خود دانش‌آموزان هم یاددهنده و هم یادگیرنده هستند. وی با بیان اینکه ویژگی خاص هوشمندسازی این است که دانش‌آموزان محدودیتی ندارند، تصریح کرد: معلم اجازه می‌دهد که دانش‌آموز از سطح خود بالاتر می‌رود و مربی و دانش‌آموز با هم در راستای یادگیری تلاش می‌کنند.

معاونت آموزشی و پژوهشی آموزش و پرورش ناحیه 1 استان کرمانشاه نیز در این‌باره در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه بیان داشت: این نمایشگاه با حضور کارشناسان هوشمندسازی و فناوری در حال برگزاری است که با هدف آموزش مدیران مدارس، مربیان و دانش‌آموزان برای ارتقاء سطح تدریس و به‌روزرسانی علم آموزش برگزار شده است.

در این چند روز از مدارس سطح شهر و شهرستان‌های اطراف بازدیدکنندگان زیادی به این محل مراجعه کرده‌اند.

عمده هدف این نمایشگاه آموزش پورتال و مدرسه‌محوری است که توسعه هر چه بیشتر آن در آینده اجرا می‌شود.

در این آموزشگاه تلاش شده با ایجاد انگیزه در دانش آموزان و با استفاده از تکنولوژی‌های جدید آموزشی، میزان علاقه دانش‌آموزان به حضور بیشتر در کلاس ایجاد شود و مدارس از حالت سنتی معلم گوینده و دانش آموز صرفا شنونده خارج شود و یاددهی و یادگیری به‌صورت متقابل انجام گیرد. این پروژه از وزارت‌خانه شروع شده و هم‌زمان با سایر استان‌های کشور در استان کرمانشاه در حال اجراست.

البته استان کرمانشاه یکی از پیشگامان و فعالان این هوشمندسازی است که نقش مطلوبی را در آینده به‌جا خواهد گذاشت.


کد مطلب: 16674

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/16674/عكس-نمایشگاه-هوشمندسازی-مدارس

میگنا
  https://www.migna.ir