کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استاد برجسته مهندسی شیمی کشور درگذشت

23 فروردين 1392 ساعت 20:46

دکتر جمشید فتحی کلجاهی، عضو وابسته گروه علوم مهندسی فرهنگستان علوم و استاد بازنشسته مهندسی شیمی دانشگاه شیراز درگذشت.


ایسنا: فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی در اطلاعیه ای درگذشت شادروان دکتر جمشید فتحی کلجاهی را به اعضای فرهنگستانها، جامعه علمی و دانشگاهی کشور و خانواده ایشان تسلیت گفته است.
دکتر فتحی کلجاهی در سال 1326 در کلجاه متولد شد.
وی تحصیلات کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را در ایالات متحده امریکا طی کرد و در سال 1357 موفق به اخذ درجه دکترای تخصصی مهندسی شیمی شد و در همان سال به ایران بازگشت و در دانشگاه شیراز مشغول به خدمت شد.
در سال 1369 دانشیار شد و در سال 1374 به مرتبه استادی دانشگاه شیراز نائل آمد.
استاد فتحی کلجاهی در سال 1387 به افتخار بازنشستگی نائل شد. از آثار و فعالیتهای پژوهشی دکتر فتحی کلجاهی می توان به چاپ بیش از 85 مقاله در نشریات معتبر بین المللی و داخلی و ارائه بیش از 40 مقاله در کنفرانسهای معتبر بین المللی و داخلی اشاره کرد.
اجرای 25 طرح تحقیقاتی و ترجمه کتاب «گاز کرومتروگرافی» از دیگر فعالیتهای علمی آن استاد فقید بوده است. ایشان استاد راهنمای بیش از 15 دانشجوی دکتری تخصصی و 45 دانشجوی کارشناسی ارشد بوده است.
استاد فقید دکتر جمشید فتحی کلجاهی از سال 1381 به عنوان همکار مدعو با گروه علوم مهندسی فرهنگستان علوم شروع به همکاری کرد و از سال 1385 به عضویت وابسته گروه علوم مهندسی فرهنگستان علوم (شاخه مهندسی شیمی) نائل شد.
میگنا نیز درگذشت این استاد فقید را به جامعه علمی کشور تسلیت می‌گوید.


کد مطلب: 17062

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/17062/استاد-برجسته-مهندسی-شیمی-کشور-درگذشت

میگنا
  https://www.migna.ir