کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

به انتخاب رشته به عنوان یک آرزو نگاه نکنید

22 مرداد 1392 ساعت 0:30

میزان علاقه در انتخاب رشته بسیار اهمیت دارد و بهتر است دانشجویان بر حسب علاقه و توانایی های خود انتخاب رشته نمایند.


سعیدی معاون آموزشی دانشگاه شریف در همایش انتخاب رشته ها در دانشگاه شریف در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: راهنمایی داوطلبان و آشنایی آنها با رشته ها و مشخصات بازار کار آن رشته توسط اساتید می تواند تاثیر مهمی در انتخاب رشته داشته باشد.
وی ادامه داد: علاقه، انگیزه و توانایی دانشجو نقش مهمی در شکوفا کردن قابلیتها و توان مندی او خواهد داشت. سعیدی افزود: علاقه در انتخاب رشته بسیار اهمیت دارد و دانشجویان می بایست به انتخاب رشته به عنوان یک آرزو نگاه نکنند و رشته ی مورد علاقه خود را با توجه به توانایی ها و رتبه خود لحاظ کنند.
وی خاطر نشان کرد: افرادی که رتبه ی بالای 5000 کسب نموده اند می توانند با توجه به علاقه و استعداد خود انتخاب رشته کرده و در دانشگاه های مختلف به ادامه تحصیل بپردازند.

داوطلبان دختر در هنگام انتخاب رشته دقت بیشتری داشته باشند
داوطلبان دختر در هنگام انتخاب رشته دقت داشته و به منطقه بومی خود توجه بیشتری داشته باشند.
مهدی دربان، کارشناس آموزشی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به آغاز انتخاب رشته دانشگاهی و به داوطلبان دختر توصیه می شود به دو دلیل در انتخاب رشته به منطقه بومی توجه کنند یکی در سهمیه پذیرش و دوم در دسترسی آسان با خانواده و این نکته برای دختران بیشتر ضرورت دارد تا با توجه به این اصل علاوه بر آرامش لازم در کنار خانواده موفقیت بیشتري را در تحصیل کسب کند.
وی افزود: توصیه ها به داوطلبان این است که پس از اینکه رتبه خود را در نظر می گیرند نسبت به علائق، روحیات، نیاز جامعه و انگیزه های فردی توجه کنند تا بر این اساس این یک رشته متناسب با شرایط خود را انتخاب کنند


کد مطلب: 18907

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/18907/انتخاب-رشته-عنوان-یک-آرزو-نگاه-نکنید

میگنا
  https://www.migna.ir