کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رد نظریه تفاوت شخصیت افراد در اثر فعال بودن بیشتر نیمکره چپ یا راست مغز

25 مرداد 1392 ساعت 16:01

مطالعه جدید در دانشگاه اوتا بر نظریه تفاوت شخصیت افراد بر اثر چپ مغز بودن یا راست مغز بودن خط بطلان کشید


مطالعه جدید در دانشگاه اوتا بر نظریه تفاوت شخصیت افراد بر اثر چپ مغز بودن یا راست مغز بودن خط بطلان کشید.
به گزارش ایسنا، دانشمندان علم‌اعصاب دانشگاه اوتا از تصویربرداری از مغز برای بررسی این ایده استفاده کردند که بخش چپ مغز تفکر تحلیلی و منطق را کنترل می‌کند و بخش راست آن مسوول خلاقیت است.

در تحلیل پایگاه داده متعلق به اسکن‌های مغزهای در حال استراحت هزار و 11 نفر بین سنین هفت و 29 ساله، جف اندرسون و تیم علمی‌اش دریافتند که هیچ مدرکی دال بر این که یک طرف مغز اغلب به تنهایی کار می‌کند یا این که افراد، دارای شبکه عصبی و قوی‌تر در یک طرف نسبت به طرف دیگر هستند، وجود ندارد.

به گفته اندرسون، گرچه برخی از ارتباطات در مغز قوی‌تر از دیگران هستند، این ارتباطات بیشتر موضعی هستند تا جانبی. محققان این مطالعه از اسکن‌هایی استفاده کردند که توسط تحلیل ارتباط کاربردی MRI گرفته شده‌ بودند.

این نوع تصویربرداری مغزی چندبعدی است و ظرف پنج تا 10 دقیقه از مغز اشخاص عکس می‌گیرد. این اسکن‌ها اطلاعاتی را نه تنها درخصوص کاربرد نواحی مغز بلکه چگونگی ارتباط آن‌ها با یکدیگر ارائه می‌دهند.

اندرسون مدعی است تعدادی از مردم تحلیلی‌تر بوده و دیگران دارای فرایندهای فکری خلاق‌تری هستند، اما این بدین معنا نیست که آن‌ها از یک طرف مغز در این فرایندها استفاده می‌کنند. جزئیات این مطالعه در PLOS ONE منتشر شد.


کد مطلب: 18962

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/18962/رد-نظریه-تفاوت-شخصیت-افراد-اثر-فعال-بودن-بیشتر-نیمکره-چپ-یا-راست-مغز

میگنا
  https://www.migna.ir