کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

موذی ترین سر دردهای جهان را بشناسید!

15 شهريور 1392 ساعت 17:55

دانشمندان به تازگی دریافته اند که نوع جدیدی از سر دردها به وجود آمده است که در نتیجه ی مصرف انواع داروهای مسکن توسط افراد ایجاد می شود.


به گزارش باشگاه خبرنگاران ، بر اساس جدیدترین پژوهش ها پزشکان دریافته اند که انواع سردردها به دلایل مختلف وجود دارد از جمله سر دردهای میگرنی، سر دردهای عصبی، سر دردهایی که در نتیجه بیماری و تب ایجاد می شود، سر درد در نتیجه گرما زدگی و انواع دیگر سر دردها که هر کدام از این موارد باید شناسایی شده و درمان خاص خود و یا مسکنی مخصوص تسکین آن نوع از سر درد توسط پزشک تجویز گردد.
گفتنی است:در موارد غیر ضروری و به طور مثال سر درد ناشی از کار و خستگی افراد بدون مراجعه به پزشک اقدام به مصرف برخی از مسکن های رایج در بازار می کنند و پس از مدتی به دلیل استفاده ی نادرست از مسکن برای تسکین درد، بدن آنها به آن مسکن مقاومت پیدا نموده،‌ فرد مجبور به استفاده از مسکن های قوی تر و در دوزهای بالاتر می شود.
بررسی ها نشان می دهد:پزشکان درمان سر درد را منوط به مدیریت آن توسط پزشک و درمان زودهنگام قبل از مزمن شدن علائم می کنند. همه روزه در دنیا هزاران هزار فرد دچار سر دردهای پیشرفته به خاطر مصرف داروهای مسکن غیر صحیح و با دوزهای اشتباه بدون تجویز پزشک می شوند.
درمان سر درد به ویژه در زنان جدی تر از مردان است زیرا شیوع سر درد در زنان 5 برابر بیشتر از مردان است.
پزشکان توصیه اکید می کنند تا افراد بیشتر از 2 الی 3 بار در طول هفته از داروهای مسکن استفاده نکنند.


کد مطلب: 19287

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/19287/موذی-ترین-سر-دردهای-جهان-بشناسید

میگنا
  https://www.migna.ir