کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دانش آموزان چگونه مطالب علمی را به خاطر بسپارند

7 مهر 1392 ساعت 23:04

مطالعه از جمله شیوه های یادگیری کلامی می باشد که در کنار شکل گفتاری دیگر شیوه یادگیری کلامی، قرار داد هر دو شیوه گفتاری و نوشتاری مهمترین شیوه های کسب و انتقال اطلاعات به حافظه می باشند.


به گزارش باشگاه خبرنگاران ، اگر یادگیری مطالب به طورموثر رخ داده باشد بازیابی آن مطالب به راحتی قابل دسترس است پس می توان گفت یادگیری زیر بنای یادآوری و بازیابی مطالب است.
شایان ذکر است: که در سیکل یادگیری موثر، یاد آوی موثر شرایط مطالعه که شامل شرایط مطالعه کننده تدارکاتی برای مطالعه و انجام مطالعه می باشند قابلتوجه است.
پس چرا در مواقعی با وجود یادگیری کامل مطالب و به خاطر سپاری آن، درزمینه بازیابی و به خاطر آوری آن با مشکلاتی مواجه می شویم به طوریکه حتی آن مطالب برایمان ناآشنا است گویی هیچ گاه با آن مطالب روبرو نشویم و لازم به یادگیری مجدد آن ها می باشیم.
طبق مطالعات انجام شده، بروز فراموشی در بازیابی بی تاثیر نیست که عوامل موثر در یادآوری و بازیابی را که شامل مرور، ارتباط و تداعی، برجسته سازی، محدوده ابتدا و انتهای متن، استراحت و تنفس عمیق را تحت تاثیر قرار می دهند.
در پایان گفتنی است :که مرور ارتباط و تداعی مطالب استراحت و تنفس صحیح، از جمله عواملی به شمار می روند که بیشترین تاثیر را در حفظ نگهداری و حفظ این مطالب می کنند.


کد مطلب: 19648

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/19648/دانش-آموزان-چگونه-مطالب-علمی-خاطر-بسپارند

میگنا
  https://www.migna.ir