کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس اداره سلامت روان وزارت بهداشت:

کم لطفی "بیمه" ها نسبت به بیماران "روانپزشکی"/ بالا بودن اختلالات روانی در زنان

22 مهر 1392 ساعت 11:58

رئیس اداره سلامت وزارت بهداشت با بیان اینکه پوشش بیمه ای دولتی و خصوصی درمورد اختلالات روانی بسیار ناچیز است گفت: بیمه های دولتی و خصوصی تنها هزینه 56 روز بستری یک بیماری دچار اختلال روانی را پرداخت میکنند.


باشگاه خبرنگاران: دکتر عباسعلی ناصحی، رئیس اداره سلامت روان وزارت بهداشت امروز 22مهر در نشست خبری روز "سلامت روان" گفت: هر ساله 18 مهر ماه را سازمان جهانی بهداشت به نام "روز جهانی سلامت روان" نام گذاری کرده و ما این مناسبت را در کشور مان به صورت هفته ملی از 24تا 30مهر ماه برگزار میکنیم.

وی با بیان اینکه شعار امسال روز جهانی سلامت روان به سالمندان است افزود: طبق پیمایش ملی سلامت روان در سال 89و 90 میانگین شیوع اختلالات روان در سطح کشور در رنج سنی 15 تا 64 به طور میانگین 6/22 درصد که این آمار در خانم ها 26 و نیم درصد و در آقایان 6/21درصد است .همچنین 7/11درصد افراد جامعه با اینکه بیمار روانپزشکی نبودند ولی نیاز به درمان و خدمات سلامت روان دارند.

وی در خصوص هزینه های درمان گفت: از تعداد 6/23 درصد از بیماران مبتلا به بیماران روانی فقط 18 درصد حداقل خدمات سلامت روان را دریافت کرده اند و 41 درصد هیچ گونه خدماتی را برای درمان دریافت نکرده اند .

وی ادامه داد: بیماران مبتلا به اختلالات روانی حداقل یک تا سه بار در سال نیاز به بستری برای دریافت خدمات روانپزشکی دارند و همچنین یک تا سه با در سال این بیماران به دلیل مشکلات جسمی هم نیاز به بستری دارند.

وی خاطر نشان کرد: مشکل اساسی در حوزه درمان بیماران روانپزشکی این است که بیمه های دولتی و خصوصی حمایت خوبی را از این بیماران نمی کنند به طوری که بیمه چه خصوصی و چه دولتی تنها هزینه 56بستری را در بیمارستان را تقلبی کند و هیچ گونه هزینه مشاوره و روان درمانی را تحت پوشش قرار نمی دهد.


کد مطلب: 19903

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/19903/کم-لطفی-بیمه-نسبت-بیماران-روانپزشکی-بالا-بودن-اختلالات-روانی-زنان

میگنا
  https://www.migna.ir