کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آمار دانشجویان شاهد و ایثارگر علوم تحقیقات

30 مهر 1392 ساعت 15:52

معاونان فرهنگی و پژوهشی علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد، در جمع دانشجویان شاهد و ایثارگر به مواردی از قبیل توجه به توسعه تحصیلات تکمیلی و میزان دانشجویان شاهد و ایثارگر اشاره کردند.


به گزارش مهر، عصمت سوادی - معاون فرهنگی علوم تحقیقات در جلسه توجیهی دانشجویان جدیدالورود شاهد و ایثارگر واحد علوم و تحقیقات، گفت: در سال جدید تحصیلی، 794دانشجوی شاهد و ایثارگر در واحد علوم و تحقیقات پذیرفته شده اند که از این تعداد 173 دانشجو در مقطع دکتری، 507 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و 114 دانشجو در مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل هستند.

وی با اشاره به این مطلب که از میان دانشجویان جدید شاهد و ایثارگر واحد علوم و تحقیقات، 60 نفر آزاده، 40 نفر جانباز، 32 نفر از همسران شهید، جانباز یا آزاده و 530 نفر فرزند ایثارگر پذیرش شده اند، ادامه داد: با حمایتهای بنیاد شهید و ایثارگران و تلاش این دانشجویان در کسب علم، سطح علمی و پژوهشی دانشجویان شاهد و ایثارگر واحد علوم و تحقیقات بیشتر از گذشته ارتقاء خواهد یافت. معاون فرهنگی واحد علوم و تحقیقات از راه اندازی مسجد این واحد و ایجاد آرامگاهی شایسته برای دو شهید گمنام، در آینده نزدیک خبر داد.

همچنین فرهاد حسین زاده لطفی - معاون پژوهش و فناوری واحد علوم و تحقیقات در این مراسم، گفت: واحد علوم و تحقیقات با داشتن 18 دانشکده، بیش از 30 هزار دانشجو و نظارت بر 41 پردیس در سراسر کشور به گواه فعالان آموزش عالی کشور، از بهترین دانشگاههای کشور و خاورمیانه محسوب می شود.

وی به حمایتهای دانشگاه از فعالیت های علمی و پژوهشی دانشجویان اشاره کرد و گفت: دانشجویان با فعالیت در انجمن های علمی، ادبی، فرهنگی و هنری و عضویت در باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد علوم و تحقیقات، از حمایت های مالی و معنوی معاونت پژوهشی این واحد دانشگاهی بهره مند خواهند شد.

حسین زاده لطفی، خاطرنشان کرد: علم و تعهد در کنار یکدیگر موجب ارتقای سطح علمی دانشجویان و پیشرفت کشور در تکنولوژی های به روز و مورد نیاز می شوند.

وی با اشاره به اینکه 70 تا 75 درصد فعالیت های واحد علوم و تحقیقات به تحصیلات تکمیلی اختصاص دارد، اظهار داشت: امکانات پژوهشی، اساتید مجرب و اعضای هیأت علمی متخصص از جلمه عواملی است که واحد علوم و تحقیقات را از سایر واحد های دانشگاهی کشور متمایز می کند.


کد مطلب: 20035

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/20035/آمار-دانشجویان-شاهد-ایثارگر-علوم-تحقیقات

میگنا
  https://www.migna.ir