کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استفاده از "هيپنوتيزم "در روانپزشکی اطفال مورد کم توجهی قرار گرفته است

3 آبان 1392 ساعت 22:26

با وجود اینکه هیپنوتیزم می تواند در درمان انواع بیماری های روان پزشکی اطفال به عنوان درمان اصلی یا درمان کمکی و همراه با دارو مورد استفاده قرار گیرد، استفاده از آن در روان پزشکی اطفال مورد کم توجهی قرار گرفته است.


امیر هوشنگ باقری، روانپزشک در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: با وجود اینکه هیپنوتیزم می تواند در درمان انواع بیماری های روان پزشکی اطفال به عنوان درمان اصلی یا درمان کمکی و همراه با دارو مورد استفاده قرار گیرد، استفاده از آن در روان پزشکی اطفال مورد کم توجهی قرار گرفته است.

وی گفت: تحقیقات نشان داده است که کودکان سوژه های هیپنوتیزمی خوبی بوده و عموما نسبت به بزرگسالان آسان تر هیپنوتیزم می شوند. کودکان زندگی خیالی بسیار فعالی دارند و این همان خصوصیتی است که در بزرگسالانی که از نظر هیپنوتیزمی مستعد تر هستند وجود دارد.

باقری تصریح کرد: اینطور به نظر می رسد که کودکان در دنیای هیپنوتیزمی خودشان زندگی می کنند و به همین دلیل استفاده از هیپنوتیزم در کودکان سنین پیش از دبستان نیز بسیار ارزشمند است.
این روانپزشک اظهارکرد: متخصصین اطفال، پرسنل اورژانس، دندانپزشکان، روانپزشکان کودک، روانشناسان، مددکاران اجتماعی و سایر کادر درمانی علاوه بر به کارگیری هیپنوتیزم در درمان، می توانند از آن جهت ایجاد رابطه بهتر با کودک و جلب همکاری او استفاده نمایند.


کد مطلب: 20082

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/20082/استفاده-هيپنوتيزم-روانپزشکی-اطفال-مورد-کم-توجهی-قرار-گرفته

میگنا
  https://www.migna.ir