کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سرپرست دانشگاه فرهنگیان

نحوه جذب اعضای هیئت علمی و مدرسان دانشگاه فرهنگیان

4 آبان 1392 ساعت 15:23

سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: نیروهای درون و بیرون آموزش و پرورش که دارای مدرک تخصصی دکتری هستند، می‌توانند برای عضویت هیئت علمی تقاضا دهند و بر اساس فرآیند وزارت علوم، درباره وضعیت آنها تصمیم‌گیری می‌شود.


محمود مهرمحمدی، سرپرست دانشگاه فرهنگیان در گفت‌وگو با فارس در خصوص جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان اظهار داشت: عضویت هیئت علمی این دانشگاه صرفاً بر اساس ضوابطی است که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تعیین کرده است و در دانشگاه‌های دیگر نیز رعایت می‌شود.
وی با بیان اینکه فرایند ویژه‌ای برای تعیین هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان نداریم، گفت: نگاه‌ ما به نیروهای شاغل در آموزش و پرورش است و آنها در عضویت در هیئت علمی اولویت دارند.
مهرمحمدی به مدرک اعضای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و ادامه داد: کسانی که مدرک تخصصی دکتری ندارند نمی‌توانیم به عنوان اعضای هیئت علمی و مدرسین انتخاب کنیم.
وی اضافه کرد: نیروهای درون آموزش و پرورش و بیرون از این وزارتخانه که دارای مدرک تخصصی دکتری هستند، می‌توانند برای عضویت هیئت علمی تقاضا دهند و بر اساس فرایند وزارت علوم، درباره وضعیت آنها تصمیم‌گیری می‌شود.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان در واکنش به این جمله که «پس بر اساس گفته‌های شما، می‌توان نتیجه گرفت که پارتی‌بازی در جذب اعضای هیئت علمی نخواهید داشت»، گفت: انشاءالله که این طور است.
وی به ارزیابی خود از وضعیت دانشگاه فرهنگیان نیز پرداخت و اظهار داشت: حدود یک ماه است که در دانشگاه فرهنگیان مشغول به فعالیت هستم و ارزیابی‌هایی که در این مدت داشتم نشان می‌دهد که این دانشگاه، مجموعه‌ای از پتانسیل‌های بسیار خوب، انگیزه‌های سرشار و افق بسیار درخشان است.
مهرمحمدی ادامه داد: این موارد ما را به آینده دانشگاه امیدوار می‌سازد تا ادامه تلاش دهیم که دانشگاه فرهنگیان با نقش ویژه در جهت تربیت معلم که بسیار زیر بنایی است، تبدیل به عضوی از خانواده آموزش عالی شود.


کد مطلب: 20091

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/20091/نحوه-جذب-اعضای-هیئت-علمی-مدرسان-دانشگاه-فرهنگیان

میگنا
  https://www.migna.ir