کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

درمان اختلالات فیزیکی به کمک بازی‌های رایانه‌ای

20 آبان 1392 ساعت 19:33

محققان علوم درمان‌های فیزیکی در مرکز پزشکی Wexner در ایالت اوهایو آمریکا روش جدیدی ارایه کرده‌اند که مبتلایان به سرطان مغز در منزل می‌توانند به کمک آن توانایی‌های بدنی و فیزیکی خود را بازیابی کنند.


به گزارش فارس به نقل از اسلش‌گیر، محققان در این روش از بیماران خواسته‌اند ابزار جانبی مخصوص کنسول بازی مایکروسافت موسوم به Xbox Kinect را در دست بگیرند و به عنوان نقش اصلی بازی حضور یابند. در این روش بیماران یک بازی خانگی موسوم به Canyon Adventure را دنبال می‌کنند و مجبورند برای هدایت مراحل مختلف بازی به جلو از دستان و پاهای خود برای پارو زدن قایق در رودخانه استفاده کنند، خفاش‌ها را در غار از بین ببرند، موانعی که در مسیر حرکت آب وجود دارد را کنار بگذارند، ماهیگیری کنند، با سرعت به جلو حرکت کنند و تجهیزات پزشکی موجود را مورد استفاده قرار دهند.
این بازی به گونه‌ای طراحی شده است که به بیماران کمک می‌کند در فضای راحت در منزل خود بنشینند و با دنبال کردن بخش‌های مختلف بازی، توانایی‌های فیزیکی خود را بازیابی کنند.
این روش جدید «حرکت درمانی برای محدودیت‌های القا شده» نام گرفته است و معمولا برای یک درصد افرادی که به آن نیاز دارند، تجویز می‌شود.


کد مطلب: 20372

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/20372/درمان-اختلالات-فیزیکی-کمک-بازی-های-رایانه-ای

میگنا
  https://www.migna.ir