کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس انجمن پزشکان کودکان ایران:

همه کودکان باید تب کنند

تب، بدن کودک را در برابر ویروس‌ها مصون می‌دارد

21 آذر 1392 ساعت 18:03

رئیس انجمن پزشکان کودکان ایران با بیان این مطلب که تب نگرانی ندارد و همه کودکان باید تب کنند تا بدن‌شان در برابر ویروس‌ها مصونیت پیدا کند، گفت: تب‌هایی که بر اثر سرماخوردگی و ویروس‌ها به وجود می‌آیند خود به خود خوب می‌شوند.


غلامرضا خاتمی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: تب، دفاع بدن در برابر عفونت‌، ویروس و میکروب‌ها است و هر زمانی ویروس وارد بدن شود درجه حرارت بدن بالا می‌رود که این تغییر نشان دهنده مقابله بدن با عامل مولد بیماری است.
رئیس انجمن پزشکان کودکان ایران گفت: وقتی آن عامل از بدن خارج شود درجه حرارت بدن و به دنبال آن تب کاهش می‌یابد.
وی افزود: وقتی عامل بیماری‌زا وارد بدن می‌شود و ارگان‌های بدن در مقام دفاع برمی‌آیند ما نیز سعی نمی‌کنیم که این دفاع را بشکنیم و درجه حرارت را سریع پایین بیاوریم. خاتمی ادامه داد: درجه ‌اکثر تب‌‌ها در حدود 38 تا 38.5 است و کمتر اتفاق می‌افتد که درجه حرارت به 40 یا بالاتر برسد.
استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: تب‌های معمولی (38 تا38.5) به دلیل ورود ویروس و باکتری پدیدار می‌شود و اکثراً در عرض دو تا سه روز اصلاح می‌شود؛ البته برخی از ویروس‌ها دوره یک هفته‌ای دارند: مثل ویروس سرخک.

رئیس انجمن پزشکان کودکان ایران ادامه داد: تب‌های معمولی اکثراً خطری ندارند و می‌توان با استامینوفن خوراکی میزان تب را کنترل کرد. خاتمی اظهار داشت: مشکلی که امروزه بیشتر گریبانگیر کودکان ماست، بدلیل گرمای بیش از حد اتاق‌هاست و از طرفی چون مادران، کودکان را بیش از پیش می‌پوشانند کودک عرق کرده و به واسطه از دست دادن آب بدن، تب می‌کند.

وی به خانواده‌ها توصیه کرد: درجه حرارت اتاق را بر روی 23 - 24 درجه سانتی‌گراد تنظیم کنند و اگر سن کودک بیش از 6 ماه است مقدار آب خوراکی به نوزاد بخورانند تا در پایین آمدن درجه تب مفید باشد.

رئیس انجمن پزشکان کودکان ایران با بیان این مطلب که تب نگرانی ندارد و همه کودکان باید تب کنند تا بدن‌شان در برابر ویروس‌ها مصونیت پیدا کند، گفت: مادران نباید در مواجهه با تب کودک دستپاچه شوند و بدانند که تب‌هایی که بر اثر سرماخوردگی و ویروس‌ها به وجود می‌آیند خود به خود خوب می‌شوند.


کد مطلب: 20853

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/20853/همه-کودکان-باید-تب-کنند

میگنا
  https://www.migna.ir