کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

طي كشف علمي حيرت‌انگيز به اثبات رسيد

شهري‌ها بداخلاق‌تر هستند

29 آذر 1392 ساعت 0:33

پژوهشگران به تازگي دريافتند كه آرامش در طبيعت و احساس عصبي بودن در شهرهاي شلوغ به نحوه‌ي كاركرد مغز انسان‌ها و نه به شيوه‌ي زندگي، عادت غذايي و ورزش آنها بستگي دارد.


به گزارش باشگاه خبرنگاران، پژوهشگران به تازگي دريافته‌اند مغز انسان با نگاه كردن به مناظر آرام‌بخش طبيعت، حومه‌‌ي شهرها و روستاها به نوعي آرامش مي‌رسد درصورتي كه با نگاه كردن به مناظر شهري به ويژه ساختمانهاي بسيار بلند،‌ ترافيك و منظره‌ي شهر در شب با ميليون‌ها نور روشن دچار نوعي پريشاني و اختلال مي‌شود.

گفتني است، براساس تحقيقات صورت گرفته نگاه كردن به مناظر روستايي باعث آرام شدن بخش منطقه‌ي آرامش مغز مي‌شود. درحالي كه تصاوير شهرهاي شلوغ باعث ايجاد پيچيدگي‌هاي بصري و بروز رفتارهاي پرخاشگرانه در افراد مي‌شود. دانشمندان علت اين اختلال را در تغيير شكل زندگي انسان‌هاي مدرن به نسبت انسان‌هايي كه در قرن‌هاي پيش زندگي مي‌كرده‌اند عنوان مي‌كنند.
انسانها در قرنهاي پيش بيشتر در حومه شهرها و روستاها زندگي مي‌كردند و قرنها به ديدن آن نوع مناظر عادت كرده‌ بودند و حال زندگي پرهياهوي شهري نوعي حالت تهاجمي براي سلامت آنها دارد.
در آزمايش صورت گرفته برروي داوطلبان به گروهي از آنها تصاوير كسل كننده مناظر روستايي و گروه ديگر تصاوير مدرن شهري نشان داده شده و آنگاه رفتارها و واكنش‌هاي عصبي آن دو گروه بررسي شده است.
گروه اول واكنش‌هاي مثبت و گروه دوم واكنش‌هاي عصبي پرخاشگرانه از خود نشان‌ داده‌اند. دانشمندان معتقد هستند كه تصاوير شهري شلوغ به دليل نياز به پردازش انوع اشياء،‌ دور و نزديك باعث خستگي ذهن افراد مي‌شود.


کد مطلب: 20991

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/20991/شهري-ها-بداخلاق-تر-هستند

میگنا
  https://www.migna.ir