کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نیاز به "ویتامین C" در افراد سیگاری

9 دی 1392 ساعت 13:01

یک متخصص تغذیه گفت: مطالعات حاکی از آن است که نیاز به دریافت ویتامین‌ C در افراد سیگاری، حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد بالا‌تر از افراد غیرسیگاری است.


صدرالله کمالوند متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: ویتامین C، ویتامینی ضروری و مهم است که دریافت و جذب آن برای بسیاری از اعمال و تنظیمات بدن و همچنین پیشگیری از بروز برخی از اختلالات ضروری است.
وی گفت: جذب ویتامین‌ C، تقریبا در ناحیه انتهایی روده کوچک توسط سیستم انتقال فعال وابسته به سدیم صورت می‌گیرد.
کمالوند با بیان اینکه حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد دریافت غذایی ویتامین C در اغلب موارد جذب بدن می‌شود، اظهار داشت: ویتامین C جذب شده و به طور متعادلی در منبع ذخیره بدن قرار گرفته و در سراسر بدن توزیع می‌شود.
وی تاکید کرد: بررسی‌ها و مطالعات نشان می‌دهند که میزان دریافت ویتامین C در برخی از گروههای سنی نظیر سالمندان و همچنین برخی از افراد نظیر افراد سیگاری باید بالا‌تر از دیگران باشد.
این متخصص تغذیه گفت: مطالعات حاکی از آن است که نیاز به دریافت ویتامین C در افراد سیگاری، حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد بالا‌تر از افراد غیرسیگاری است.
وی یادآور شد: افرادی که در شرایط گرما کار می‌کنند و همچنین افرادی که میزان دفع ادرار آنها بالاست نیز بیشتر از دیگران نیاز به دریافت ویتامین C دارند.


کد مطلب: 21205

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/21205/نیاز-ویتامین-c-افراد-سیگاری

میگنا
  https://www.migna.ir