کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رشد و تکامل نوزاد در گرو ساعت اول تولد

19 دی 1392 ساعت 13:02

شیر مادر بهترین غذا و یک تغذیه بی نظیر برای شیر‌خواران است که بهترین الگوی رشد و تکامل را برای کودکان فراهم می‌کند و آنها را در برابر بسیاری از بیماری‌ها مصون می‌دارد.


دکتر علیرضا مرندی، فوق تخصص نوزادان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: اهمیت و نقش شروع تغذیه با شیر مادر طی ساعت اول تولد در مطالعات متعددی در جهان به اثبات رسیده است و آن را به عنوان یک شاخص کلیدی "سلامت در بهداشت" پیشگیری مطرح کرده‌اند.
وی ادامه داد: بر این اساس برآورده کرده‌اند که شروع تغذیه با شیر مادر در ظرف یک ساعت اول تولد می‌تواند مرگ دوره نوزادی را تا 22 درصد کاهش دهد تماس پوست با پوست مادر و نوزاد بلافاصله پس از تولد یک فاکتور مهم برای شروع موفق شیر دهی است.
این متخصص تصریح کرد: این ارتباط عاطفی در گرم نگه داشتن نوزاد، تنظیم و تثبیت ضربان قلب و تنفس او و برقراری پیوند عاطفی بین مادر و نوزاد او اهمیت دارد این پیوند عاطفی یک محیط روانی مناسب برای رشد و نمود کودک فراهم نموده و از بسیاری از ناهنجاری‌های رفتاری و بزهکاری‌ها در آینده پیشگیری می‌کند.
وی در پایان اظهار داشت: علاوه بر موارد فوق،‌نوزاد آغوز را به عنوان اولین غذای خود دریافت می‌کند که در موفقیت حفظ و تداوم شیر دهی نیز نقش مهمی دارد.


کد مطلب: 21383

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/21383/رشد-تکامل-نوزاد-گرو-ساعت-اول-تولد

میگنا
  https://www.migna.ir