کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

والدینی که پیش کودک بی‌اعتبار هستند

2 بهمن 1392 ساعت 9:27

خویشتنداری یا کنترل کردن خود یعنی از یک مورد خوب و خوشایند کوچک گذاشتن برای این که در آینده به یک ارزش خوشایندتر برسیم و راه حل مناسبی در مقابل خواسته‌های نامعقول کودکان است.


الهام شیرازی فوق تخصص روانپزشک کودک و نوجوان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: اگر به هنگام مناسب و در مواقعی که کودک کار خوب انجام می‌دهد، والدین او را تشویق کنند کودک نظم‌پذیر می‌شود.
متخصص اعصاب و روان با اشاره به درخواست فرزندان بزرگتر از 3 سال که آسیب‌زا و تجاوز به حقوق دیگران نیست اظهار داشت:‌مثل درخواست بستنی یا شکلات که قبل از وعده نهار دارند درحالی که می‌دانند زمان آن بعد از غذا است، والدین نباید به اصرار و داد و فریاد او توجه‌ای کنند زیرا اگر تسلیم شوند هم خود و هم قانون و قاعده آنها بی‌اعتبار می‌شود.

وی در ادامه افزود: کودک نظم‌پذیری را یاد نمی‌گیرد و مشاهده می‌کند که با شیوه نامناسب و زورگویی و تهدید به نتیجه رسیده و شیوه‌های رفتاری نامناسب در او تقویت شده که در آینده والدین گرفتار می‌شوند.

شیرازی از مطلبی با عنوان خویشتنداری یا کنترل خود نام برد و گفت: یعنی از یک مورد خوب و خوشایند کوچک گذشتن برای این در آینده به یک ارزش خوشایند‌تر رسیدن و در مورد بچه‌ها زمانی استفاده می شود که آنها خواسته‌های نامعقول و یا در غیر وقت مناسب دارند و داد و بیداد و اصرار می‌کنند که در این هنگام والدین باید تحمل و از خودگذشتگی کنند و به او جواب مثبت ندهند تا دچار مشکل نشوند.
وی افزود: اگر تشویق به موقع و قبل از جریمه و بیشتر باشد کودک به صورت غیرمستقیم رفتار مناسب از غیرمناسب را آموزش می‌بیند و یاد می‌گیرد چه چیزهایی ارزش و خوبی است و سعی می‌کند همان‌ها را بیشتر انجام دهد.


کد مطلب: 21628

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/21628/والدینی-پیش-کودک-بی-اعتبار-هستند

میگنا
  https://www.migna.ir