کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سه دانشمند برتر جهانی فیزیک عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف شدند+عكس

15 بهمن 1392 ساعت 15:49

پروفسور آنتونی جیمز لگت برنده جایزه نوبل فیزیک سال 2003 به همراه پروفسور پال چو و پروفسور وارن پیکت با دریافت گواهی استاد معین به عضویت هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف درآمدند.


به گزارش ایرنا، مراسم اهدای نشان دانشگاه صنعتی شریف و گواهی استاد معین به این سه دانشمند برتر جهانی امروز سه شنبه با حضور رضا روستا آزاد رییس دانشگاه صنعتی شریف و سعید سهراب پور معاون بنیاد ملی نخبگان و رییس سابق این دانشگاه و جمع کثیری از استادان و دانشجویان صنعتی شریف برگزار شد.

رضا روستا آزاد در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: این گواهی به منزله استخدام این دانشمندان به عنوان عضو هیات علمی است و از این پس همکاری های آنها به صورت رسمی با دانشگاه صنعتی شریف آغاز خواهد شد.
وی افزود: همکاری این دانشمندان برجسته در قالب اجرای دوره های کوتاه مدت و به عنوان استاد راهنمای پروژه های دانشجویان دوره دکتری خواهد بود.
در ادامه این مراسم دفتر پیشرفت های بین المللی در فیزیک مواد پیشرفته (IRPAM) به منظور استقرار این سه دانشمند برتر جهانی فیزیک افتتاح شد. قرار است این دانشمندان در هنگام برگزاری دوره های کوتاه مدت تخصصی در دانشگاه صنعتی شریف در محل این دفتر حضور یابند.
پروفسور آنتونی لگت پس از افتتاح این دفتر برای دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف در محل سالن جابر بن حیان این دانشگاه سخنرانی کرد . موضوع این سخنرانی «چرا زمان نمی تواند به عقب بازگردد» بود .

-

-

-


کد مطلب: 22018

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/22018/سه-دانشمند-برتر-جهانی-فیزیک-عضو-هیات-علمی-دانشگاه-صنعتی-شریف-شدند-عكس

میگنا
  https://www.migna.ir