کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سنگي که در بدن شما توليد مي شود!

18 بهمن 1392 ساعت 10:24

سرمای زمستان تاثیر مستقیم بر بیماری کلیه ندارد اما به صورت غیرمستقیم ممکن است باعث بروز آنژین شود و اگر از سوی پزشک معالجه نشود به کلیه‌ها آسیب می‌رسد.


محسن طاهری، جراح و متخصص بیماری‌های کلیه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اعلام این هشدار درباره بیماری‌هایی که ممکن است در عملکرد کلیه‌ها تاثیر داشته باشد گفت: دیابت (قند خون)، افزایش فشار خون و التهاب کلیه که یکی از علل آن آنژین‌ها هستند، چنانچه در درازمدت معالجه نشوند منجر به التهاب کلیه‌ها می‌شوند.

عفونت‌های اداری و سنگ‌ها نیز در صورت عدم معالجه روی کلیه‌ها اثر می‌گذارند. متخصص ارولژی با ارائه توصیه‌ای به بیماران دیالیزی و پیوند کلیه در فصل سرما ادامه داد: این بیماران به خاطر مشکلاتی که در کلیه‌هایشان ایجاد شده در معرض عفونت‌های بیشتری قرار دارند و باید مراقب بیماری‌های ویروسی باشند تا سرما نخورند.

وی گفت: هر فردی باید سالانه دو بار از کلیه و دستگاه‌های اداری سونوگرافی کند تا چنانچه علائم اداری هم چون خون و ادرار، افزایش ادار، تکرار ادرار داشته باشد حتماً موضوع برسی شود. وی تصریح کرد:‌ افراد دارای سابقه بیماری‌های کلیوی باید از مصرف گوشت قرمز خودداری کنند و نسبت به مردم عادی آب زیادتری بنوشند و در محیط‌‌های گرم قرار نگیرند.

وی گفت: همه افراد نیز باید تحرک و ورزش را در برنامه روزانه خود قرار دهند تا دچار سنگ کلیه نشوند. طاهری درباره یکی از عوامل عفونت‌های کلیه در کودکان گفت: اگر آنژین‌های "اسیپر توکوکی" در کودکان جدی گرفته نشود، در آینده لطمات جبران‌ناپذیری به کلیه آنها وارد می‌شود.


کد مطلب: 22084

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/22084/سنگي-بدن-توليد-مي-شود

میگنا
  https://www.migna.ir