کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تقویت "هوش نوزاد" با شنیدن کلمات در روز

23 بهمن 1392 ساعت 9:59

تصاویر رنگارنگ ذهن نوزاد را تحریک کرده و به بیان احساسات او کمک می‌کند نوزادان در این شرایط احساسات خود را با فریاد کشیدن، نزدیک بردن کتاب به سمت دهان و یا پاره کردن صفحات کتاب ابراز می‌کنند.


مریم محمدی کار‌شناس روانشناسی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، گفت: ‌ کتاب خواندن برای نوزادان به ساختن کلمات و تحریک تصورات آن‌ها کمک کرده و مهارت‌های برقراری ارتباط را در نوزاد تقویت می‌کند. در حقیقت هر چقدر از ابتدا بیشتر با نوزاد خود صحبت کنید، بیشتر به پرورش و رشد او کمک کرده‌اید.

وی افزود: مهارت‌های زبان و حتی هوش به تعداد کلماتی که نوزاد هر روز می‌شنود ارتباط پیدا می‌کند، همچنین صحبت کردن با نوزاد به او کمک می‌کند یا سریع‌تر کلمات را یاد بگیرد و مفهوم آن‌ها را درک کند.

محمدی تصریح کرد: در ماه‌های اول همان‌طور که نوزاد صحبتهای شما را می‌شنود به ریتم زبان بیشتر از محتوا توجه دارد، بنابراین بدون توجه به محتوا می‌توانید کتاب‌های کودک، یک مجله و یا حتی یک رمان را برای او بخوانید.
وی در پایان اظهار داشت: نوزاد شما ممکن است مجذوب عکس‌های روشن و درخشان داخل کتاب شود، بنابراین تا آنجا که می‌توانید از کتاب‌های مقوایی عکس برجسته و یا کتاب‌هایی که دارای تصاویر زیادی هستند استفاده کنید.


کد مطلب: 22234

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/22234/تقویت-هوش-نوزاد-شنیدن-کلمات-روز

میگنا
  https://www.migna.ir