کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

20 درصد جمعیت کشور غذای کافی ندارند

۲۱درصد مردم دچار اختلال روانی هستند

3 اسفند 1392 ساعت 21:10

معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت: ۲0 درصد جمعیت کشور غذای کافی ندارند، ۳۸ درصد بر اثر سکته قلبی یا مغزی می‌میرند، ۱۰ میلیون حاشیه‌نشین، بهداشت ندارند و ۲۱درصد مردم دچار اختلال روانی هستند.


به گزارش فارس، علی اکبر سیاری در هفتاد و ششمین اجلاس روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور با اشاره به کم تحرکی 18 میلیون ایرانی، از چاق بودن و اضافه وزن داشتن 24 میلیون نفر دیگر در کشور خبر داد و افزود: با کمبود 2700 پزشک در روستاها مواجه هستیم و با همت روسای دانشگاه ها با اختصاص 34 میلیارد تومان تاکنون توانسته ایم یکهزار پزشک جذب روستاها کنیم.
سیاری ادامه داد: هم اکنون با کمبود 5600 بهورز مواجه هستیم که باید تربیت شوند، زیرا از این پس بهورز زیر دیپلم استخدام نخواهد شد و همه بهورزان باید تا فوق دیپلم آموزش ببینند.

معاون بهداشت با اشاره به اهمیت برنامه افزایش جمعیت کشور تصریح کرد: اگر بتوانیم سن ازدواج خانم ها را دو سال کاهش داده و از سقط 250 هزار نوزاد و مرده زایی یکصد هزار نوزاد دیگر جلوگیری کنیم، مساله جمعیت کشور حل می شود.

وی یادآور شد: اوایل انقلاب رشد جمعیت در خانوارها 6.8 فرزند بود و در این سال ها به 1.5 درصد رسید و الان باید ابتدا به 2.1 فرزند و سپس به 2.5 فرزند برای هر خانوار برسد.

سیاری عنوان کرد: با برنامه ریزی های انجام شده مقرر شده است برنامه های جدیدی برای تمام روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت که بیش از 23 میلیون جمعیت ایرانی در آنجا ساکن هستند، ایجاد شود.


کد مطلب: 22505

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/22505/۲۱درصد-مردم-دچار-اختلال-روانی-هستند

میگنا
  https://www.migna.ir