کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

4 نوع بیماری که کودکان را ملزم به تزریق "واکسن آنفلوآنزا" می‌کند

24 اسفند 1392 ساعت 15:43

یک فوق تخصص اطفال گفت: کودکانی که با بیماری قلبی مادر زادی متولد می‌شوند، یا مبتلا به دیابت، آلرژی و بیماری‌های تنفسی و آنمی هستند، باید حتما واکسن آنفولانزا دریافت کنند.


دکتر محمد ترکمن، فوق تخصص اطفال در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: شیوع آنفولانزا بیشتر در فصل‌های زمستان، پاییز و اوایل بهار است. بچه‌ها با ابتلا به آن دچار کم اشتهایی، شیر نخوردن، تب بالا، سرفه و سر درد می‌شوند و حتی در مواردی منجر به مرگ می‌شود، در نتیجه استفاده از واکسن به عنوان عمل مهم پیشگیری کننده ضرورت می‌یابد.
وی توصیه کرد: کودکانی که با" بیماری قلبی مادرزادی" متولد می‌شوند، و یا کودکانی که مبتلا به دیابت،‌ آلرژی و بیماری‌های تنفسی و آنمی داسی شکل هستند، حتما باید واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند.
وی اظهار داشت: در تمام کودکان زیر 8 سال که برای اولین بار این تزریق را انجام می‌دهند، باید 2 بار به فاصله 4 هفته از هم تزریق واکسن صورت گیرد. در افراد بالای 8 سال یکبار تزریق کافی است.
وی در پایان تاکید کرد: چنانچه کودک مبتلا به بیماری تب دار باشد، باید تزریق واکسن آنفولانزا را به تعویق بیندازیم و بعد از بهبود تب وی این تزریق انجام شود.


کد مطلب: 23092

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/23092/4-نوع-بیماری-کودکان-ملزم-تزریق-واکسن-آنفلوآنزا-می-کند

میگنا
  https://www.migna.ir