کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تصمیم دولت یازدهم درباره نیروهای قراردادی

25 اسفند 1392 ساعت 16:00

جانشین معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی رئیس جمهور با اعلام اینکه دولت برای چابک سازی و افزایش بهره وری سالانه ۲۰ درصد از تعداد مدیران خود می کاهد و ۱۵درصد از نیروهای قراردادی را ساماندهی می‌کند، گفت: 307 هزار و 388 نفر نیروی قراردادی مازاد در دستگاه‌های اجرایی در قالب مصوبه جدید دولت به تدریج ساماندهی خواهند شد.


«محمود عسگری آزاد» امروز در اولین گردهمایی معاونان توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری ها گفت: دولت برای چابک سازی و افزایش بهره وری سالانه 20 درصد از تعداد مدیران خود می کاهد و 15 درصد از نیروهای قراردادی را ساماندهی می کند. در حال حاضر برای هر 5 نفر کارمند یک مدیر در دولت وجود دارد که دولت در نظر دارد سالانه 20 درصد از تعداد مدیران خود بکاهد تا نسبت ایده آل به دست آید.

وی افزود: 307 هزار و 388 نفر نیروی قراردادی مازاد در دستگاههای اجرایی داریم که در قالب مصوبه جدید دولت به تدریج ساماندهی خواهند شد. دولت در حال حاضر 2 میلیون و 300 هزار نفر کارمند و با احتساب بازنشستگان 4 میلیون و 704 هزار نفر حقوق بگیر دارد. وی با اشاره به اینکه حجم حقوق و دستمزد از بودجه عمومی دولت در سال 92 به 88 درصد رسیده است و این خطر وجود دارد که با ادامه این روند دولت منابع لازم را برای توسعه زیرساخت ها در اختیار نداشته باشد، تصریح کرد: در 20 سال گذشته تعداد بازنشستگان 500 درصد رشد داشته است؛ این در حالی است که طبق آمار متوسط سن بازنشستگی مردان در ایران 52 و سه دهم سال است که با متوسط جهانی 63 سال فاصله دارد.

عسگری آزاد با اشاره به بالا بودن هزینه تمام شده خدمات در دولت گفت: به عنوان مثال در حالیکه هزینه یک دانشجو در مقطع کارشناسی در دانشگاههای دولتی به طور میانگین سالانه 6 میلیون تومان است این رقم برای دانشگاههای خصوصی به یک و سه دهم میلیون تومان و در مدارس خصوصی 8970 تومان است.
جانشین معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی رئیس جمهور افزود: سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی دولت را مکلف به چابکی و افزایش بهره وری می کند و دولت نیز عزم جدی دارد که از طریق الکترونیکی کردن خدمات، کوچک سازی و بهبود کیفیت خدمات به این مهم جامه عمل بپوشاند.(مهر)


کد مطلب: 23137

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/23137/تصمیم-دولت-یازدهم-درباره-نیروهای-قراردادی

میگنا
  https://www.migna.ir