کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

محققان مرکز پزشکی ان وای یو آمریکا خبر دادند

ساخت "اولین کروموزوم مصنوعی جهان" + عکس

15 فروردين 1393 ساعت 21:34

دانشمندان موفق شدند نسخه اصلاح شده‌ای از یک کروموزوم کامل را در آزمایشگاه تولید کنند.


به گزارش میگنا؛ محققان مرکز پزشکی نیویورک آمریکا (NYU) موفق به ساخت اولین کروموزوم مصنوعی جهان و وارد کردن آن به مخمر شدند.
ساخت کروموزوم مصنوعی گام بسیار مهمی در زمینه زیست شناسی مصنوعی و تولید میکروارگانیسم هاست.
محققان در در این روش از ۲۷۳۸۷۱ جفت رشته DNA که بهم گره خورده اند استفاده شده و ۵۰۰ تغییر مختلف در پایه آن انجام شده است تا فرآیندهای غیر ضروری حذف شد و در عوض فرآیند هایی نظیر رشد و تولید مثل امکان پذیر باشد. دانشمندان موفق شدند نسخه اصلاح شده‌ای از یک کروموزوم کامل را در آزمایشگاه تولید کنند که این کروموزوم ساخته شده تمام عملکردهای کروموزوم طبیعی را دارد و عملکرد آن با استفاده از کامپیوتر صورت می گیرد.

دکتر جف بوکا، استاد دانشگاه جانز هاپکینز و مدیر این پژوهش گفت: فکر ساخت کروموزوم، در یک قهوه فروشی به ذهن او و همکارانش رسید: تصادفاً گفتم که اگر بخواهیم می توانیم مخمر کروموزوم را تولید کنیم و همکارانم با شنیدن حرف من از خوشحالی بالا و پایین پریدند.
وی افزود، این پروژه گسترده ترین تغییر کروموزومی است که تاکنون انجام شده است و نقطه عطف آن، یکپارچه سازی کروموزوم در یک سلول مخمر زنده است. با استفاده از این روش به راحتی می توان پروتئین های DNA اضافی و به درد نخور را حذف کرد.
منبع: باشگاه خبرنگاران


کد مطلب: 23528

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/23528/ساخت-اولین-کروموزوم-مصنوعی-جهان-عکس

میگنا
  https://www.migna.ir