کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس مرکز تحقیقات اختلال خواب شغلی تشریح کرد

نشانه‌های اختلال خواب و راه درمان آن

17 فروردين 1393 ساعت 9:36

رئیس مرکز تحقیقات اختلالات خواب شغلی گفت: افرادی که شب‌ها دیر می‌خوابند و روزها دیر بیدار می‌شوند، دچار اختلال خواب هستند، اختلالی که در تعطیلات بیشتر خودنمایی می‌کند.


به گزارش ميگنا خسرو صادق نیت در گفت‌وگو با فارس درباره علایم اختلال خواب و راه درمان آن اظهار داشت: افرادی که برنامه خوابشان به تاخیر می‌افتد یعنی در حدود ساعت 3 تا 5 صبح به خواب می‌روند و روزها در حدود ساعت 11تا 14 از خواب بیدار می‌شوند دچار بیماری و اختلال خواب هستند.

رئیس مرکز تحقیقات اختلالات خواب شغلی گفت: این یک بیماری و اختلال شایع در جوامع امروزی و به خصوص جوانان است که به دلیل وجود وسایل سرگرم کننده‌ای چون کامپیوتر، اینترنت، تلویزیون و برنامه‌های ماهواره‌ای به وقوع می‌پیوندد.

رئیس بیمارستان بهارلو تصریح کرد: در واقع ریتم‌های بیولوژیک بدن نیز با این اتفاق همراهی می‌کند چرا که دیر به خواب رفتن را بدن راحت‌تر تحمل می‌کند و زود خوابیدن در این حالت سخت‌تر است. صادق نیت با بیان این مطلب که این اتفاق در تعطیلات بیشتر رخ می‌دهد گفت: در این هفته تعداد زیادی از افراد با این مشکل مواجه هستند که باید با رعایت اصول بهداشت خواب و رعایت نظم در خواب بر این مشکل فائق آیند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: افراد باید برای خود برنامه‌ریزی خواب داشته باشند یعنی یک زمان مشخص را برای خواب اختصاص دهند و یک ساعت قبل از زمان تعیین شده شرایط خواب را مهیا کنند.

وی افزود: قبل از خواب باید از فعالیت بدنی پرهیز کرد؛ همچنین از خوردن مواد محرک چون چای و قهوه نیز خودداری کرد.
رئیس مرکز تحقیقات اختلالات خواب شغلی تصریح کرد: افراد باید از خواب بعد‌از ظهر بپرهیزند و هنگام خوابیدن در مواجهه با نور کمتری قرار بگیرند تا بتوانند در مجموع از اختلالی که به آن دچار شده‌اند رهایی یابند.


کد مطلب: 23584

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/23584/نشانه-های-اختلال-خواب-راه-درمان

میگنا
  https://www.migna.ir