کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عقب ماندگی "دروس آموزش رشته رادیولوژی" نسبت به پیشرفت تکنولوژی روز

17 فروردين 1393 ساعت 16:48

درحال حاضر با ورود دستگاههای جدید و پیشرفته رادیولوژی دانشجویان فارغ التحصیل این رشته به دلیل قدیمی بودن "تکس‌های آموزشی" دانشگاهها کار با این دستگاه‌ها را نمی دانند.


بهرام ریمان مدیر تصویر برداری و کارشناس رادیولوژی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: یکی از مهم‌ترین چالش‌ها در حوزه تصویر برداری پزشکی نداشتن آشنایی دانشجویان فارغ التحصیل رشته رادیولوژی نسبت به دستگاه‌های جدید تصویر برداری است در واقع متون درسی دانشگاها با تکنولوژی روز به روز نمی شود.

وی ادامه داد: مراکز دولتی که دستگاه‌های جدید دارند به دلیل هزینه بالایی که برای دستگاه‌ها پرداخت می‌کنند اجازه کار به دانشجویان با این دستگاه‌ها را نمی‌دهند.

ریمان با اشاره به این که وزارت بهداشت هم با واردات دستگاه‌های جدید مخالفت می‌کنند عنوان کرد: حدود پنج سال است که این بیمارستان مدام درخواست خرید دستگاه‌های جدیدی که امروزه اکثر کشور های پیشرفته با آن کار می کنند به وزارت بهداشت می دهد اما مورد قبول واقع نمی شود.

وی با تاکید بر اینکه این طرز فکر باید در وزارت بهداشت تغییر پیدا کند اظهار کرد: ما در قبال این درخواست هزینه‌ای از دولت یا وزارت بهداشت نمی‌خواهیم چراکه قرار است این دستگاه‌ها با هزینه شخصی بیمارستان خریداری شود. ریماز‌ به تقاضای خرید پت اسکن اشاره کرد و تصریح کرد: کشورهای دنیا حتی ترکیه که در همسایگی کشور ما قرار دارد 70 دستگاه پت اسکن دارد در حالی که ما در کشور تنها در دو مرکز مسیح دانشوری و شریعتی این دستگاه را داریم.
در حال حاضر در تمام کشور استفاده از "پت اسکن" در درمان سرطان قرار گرفته است ولی کشور ما از این موضوع عقب ما است.


کد مطلب: 23605

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/23605/عقب-ماندگی-دروس-آموزش-رشته-رادیولوژی-نسبت-پیشرفت-تکنولوژی-روز

میگنا
  https://www.migna.ir